در خبرها آمده که از امروز،  ۲۵ اردیبهشت ( ۱۵ مه ۲۰۱۷) شبکه ماهواره ای جدیدی به روی آنتن خواهد رفت. آغاز پخش شبکه خبری ایران اینترنشنال "سی‌ان‌ان فارسی" مصادف شده با روزهای آخر شو انتخوابات در حاکمیت فاشیسم اصلاح ناپذیر دینی در ایران.

گذشته از خبرهای تأیید نشده  در بارۀ هویت سرمایه گذار این شبکۀ جدید، ترکیب و سوابق مجریان، نظر بر اینکه همواره  سره از ناسره و نخاله توسط مخاطبان بزودی شناسایی میشود،  پیوستن یک منبع خبری دیگر بر خیل شبکه های فارسی زبان که در پی پر کردن خلاء رسانه های خبری موثق در ایران هستند را باید تا اطلاع ثانوی و عیان شدن عیار آن خوش آمد گفت.

خبر:

" از اعضای برجسته و شناخته شده‌ی تیم شبکه ایران اینترنشنال می توان بهعلی اصغر رمضانپور ( کارمند سابق بخش فارسی بی‌بی‌سی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دوره وزارت احمد مسجدجامعی و رییس سابق نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران)، محمد منظرپور (سردبیر سابق صدای آمریکا و کارمند سابق بخش فارسی بی‌بی‌سی)، حسین رسام (تحلیل‌گر مسائل ایران و مشاور ارشد پیشین سفارت بریتانیا در تهران) و بهروز آفاق (از مدیران ارشد پیشین بخش فارسی بی‌بی‌سی) اشاره کرد. حسین رسام مجری یکی از برنامه های تحلیلی شبکه ایران اینترنشنال خواهد بود و همینطور علی‌رضا نوری‌زاده یکی از مشاوران این شبکه خبری می باشد. تعدادی از مجریان و کارکنان شبکه من وتو(آرام بلندپز، طناز خامه، شراره عزیزی و...) هم به این شبکه خبری پیوسته اند. امید مدیران و بنیانگذاران شبکه ایران اینترنشنال، تبدیل این شبکه خبری به سی‌ان‌ان فارسی زبانان می باشد."

بالا مطلبی است که پنج ماه پیش بمناسبت آغاز پخش برنامه های تلویزیون ماهواره ای ایران اینترنشنال مستقر در لندن تقدیم شد.

با گذشت زمان، جهت گیری و محتوای برنامه ها، ریاست تلویزیون توسط معاون سابق وزارتخانه ای که روزی عطالله مهاجرانی لندن نشین وزیر ارشاد فاشیست های اسلامیست بوده که در بی بی سی فارسی برای بقای آنان زور میزند و افشای اسناد  پول گرفتنش از عربستان توسط ویکی‌لیکس، اندک شکی در منبع چند میلیونی این سی‌اِن‌اِن فارسی  باقی میگذارد.

باید دید تصفیه و دستگیری های گسترده دیروز مقامات عربستان و شاهزادگان منجمله ولید که سرمایه گذار در بسیاری  رسانه هاست در سرنوشت دو تلویزیون فارسی زبان مستقر در لندن چه تاثیری خواهد گذاشت.

 

دور نیست، رهایی اصلاً دور نیست.

"تنها حقیقت است که رهایی میبخشد"

 

تبریک

عکس بالا: مهاجرانی و همسر در مقابل منزل لندن.