"شما اگر به دانشگاه تهران بياييد و از دانشجویان من بپرسيد كه آیا آقای دکتر زیباکلام عید نوروز را به شما تبريك مي گويد يا نه يک دانشجو هم پیدا نمي كنيد كه بگوید آقای دکتر زیباکلام عید نوروز را تبريك مي گويد.مي دانید چرا؟ چون من آن را خيلي قبول ندارم، از نظر من عيد، دو عيد قربان و عيد فطر هست همان دو عيدی كه رسول الله جشن گرفته و بزرگ دانسته است.

شما به صورت تیغ انداخته من نگاه نكنيد من يک موی محمد بن عبدالله را به صد تا کوروش، داریوش، خشایار و گذشته ايران، تخت جمشید و پرسپولیس نمي‌دهم."

بالا از فرمایشات صادق زیباکلام "اصلاح طلب " استاد دانشگاه تهران و از همکاران حاج فرج دباغ (عبدالکریم سروش ) در "پاکسازی " اساتید و دانشجویان دانشگاه ها در دوران انقلاب خوش عاقبت فرهنگی است.

چند روز پیش، زیبا کلام که سفیر غیر رسمی دیپلماسی عمومی حضرات است، در پارلمان بریتانیا بوده و حرفهای بامزه دیگری  زده، منجمله آنکه در دوران شاه با اینکه جمعیت ایران نصف اکنون بوده، پنج هزار نفر زندانی سیاسی بودند و اکنون در ایران کمتر از صد زندانی سیاسی هست و این نشانۀ پیشرفت است.

به عبارت دیگر؛ در تهران که هست محبوب القلوب نازنیان است، با رسانه های خارجی و ایرانی برونمرزی دائماً مصاحبه میکند، در بارۀ حقایقی که دیگر انکار ناپذیر میباشند حرفهای نیمچه معقول میزند و حتی برخی اوقات رفتار  معقول هم میکند. اما، وقتی به لندن میرود آن کار دیگر میکند. (ویدیو ↓ دقیقه ٢٣ )

 

دور نیست، رهایی اصلاً دور نیست.

"تنها حقیقت است که رهایی میبخشد"

 

تبریک

پ.ن. برای نمونه به اینجا و اینجا هم سرکی بکشید.