بارها دربارۀ زندانی سیاسی، بانو نسرین ستوده لنگرودی، وکیل حقوق بشر و عضو کانون مدافعان حقوق بشر که به جرم دفاع از موکلین خود از دو سال پیش در اسارتگاه اوین اسیر است مطالبی تقدیم شده؛ آخرین در اینجا.

امروز ۴۲ روز است که در اعتراض به قانون شکنی های حضرات، بانو نسرین ستوده در اعتصاب غذا هستند

بالا از نوشتۀ چهارسال پیش است، زمانی که بانو ستوده در اسارتگاه اوین در چهل و دومین روز در اعتصاب غذا بدلیل اعتراض به ممنوع الخروج کردن دخترک ١١ ساله خود بودند که پس از ۴٩ روز در پی رفع ظلم از مهراوه به اعتصاب غذا پایان دادند.

بعداً هم که بخاطر فشار بین المللی انو ستوده از اسارتگاه رها شدند، فاشیست های اسلامیست "اصلاح طلب" و غیرۀ ایرانی کُش و ایران ویران کُن آزار و اذیت ها  مانند لغو پروانۀ وکالت ایشان و دیگر از ایندست عملیات برای فلج کردن  را در دستور کار خود قرار داده اند.

خبر جدید از رضا خندان، همسر بانو ستوده:

"مهراوه (دخترمان) برای دومین بار ممنوع الخروج شد.

امروز پس از مراجعه به اداره گذرنامه متوجه شدیم دلیل نیامدن گذرنامه اش ممنوعیت خروج اوست.

بار اولی که دادستانی تهران به دستور وزارت اطلاعات او را ممنوع الخروج کرد ۱۱ سال بیشتر نداشت و این بار در کمتر از ۱۷ سالگی ممنوع الخروج شده است.

بار اول نسرین به مدت ۴۹ روز اعتصاب غذا کرد که با گسترش اعتراضات و حمایت های مختلف ممنوعیت او برداشته شد؛ اگر چه در آن زمان قصد سفر نداشت.

اکنون پس از ۴ سال بدون داشتن پرونده ای دوباره او را ممنوع الخروج کرده اند. بی تردید در قبال پایمال کردن حقوق فرزندمان مان ساکت نخواهیم نشست.

مهراوه کمتر از ۱۷ سال سن دارد و قانونا کودک محسوب می شود. اداره گذرنامه اعلام کرد در راستای اجرای فرمان وزارت اطلاعات از صدور گذرنامه ی او جلوگیری کرده است."

 

 

دور نیست، رهایی اصلاً دور نیست.

"تنها حقیقت است که رهایی میبخشد"

 

تبریک