در غرب رسمی است بسیار نیکو که در پی یک فاجعه روح خراش، بنیادی عام المنفعه بیاد قربانی و قربانیان آن فاجعه بنا نهاده میشود. خوشبختانه این رسم در بین ایرانیان هم کم کم دارد رواج پیدا میکند.

یکی از این بنیادها، بنياد غيرانتفاعی تسليمی است:

«بنياد غيرانتفاعی تسليمی» به نام و یاد "عبدالحسین تسلیمی" و جمع همکاران او در شورای ٩ نفره‌ی مدیران منتخب جامعه‌ی بهائی ایران، که به نام محفل ملّی بهائیان ایران شناخته می‌شد، تأسیس شده است. این ٩ نفر به همراه دو مشاور در تاریخ ۳٠ مرداد ١٣۵٩ توسط گروهی، که خود را مأمور معرفی می‌کردند، دستگیر شدند و از آن تاریخ دیگر ردّ و نشانی از آنها به دست نیامده است. یکی از اهداف اصلی "بنیاد" شناخت و بررسی دلایل فرهنگی و اجتماعی بهائی‌ستیزی در ایران و کاوش برای یافتن شیوه‌های برون‌رفت از این چرخه و دستیابی به تفاهم است.

"بنیاد تسلیمی" سایت "آسو" را به امید ایجاد پایگاهی برای ارائه‌ی آثار پژوهشی (تألیف، ترجمه، سند، فیلم و تولید‌های چند‌رسانه‌ای) به منظور ترویج گفتگو و رواداری در سپهر عمومی فراهم کرده است.

نام "آسو" از ريشه‌ی کُردی و به معنای افق است. اميد دست‌اندر‌کاران سايت "آسو" اين است که با ارائه‌ی ديدگاه‌های گوناگون و در همکاری با همه‌ی صاحب‌نظران و علاقه‌مندان، "افق" وسیع‌تری در روابط انسانی گشوده شود و زبان دوستی و رواداری جای خشونتی را که عليه همۀ دگراندیشان، و به ويژه بهائیان، در ايران ترویج می‌شود بگيرد."

باشد که پس از رهایی از نکبت تاکنون ۳۸ سالۀ حاکمیت اصلاح ناپذیر فاشیسم دینی، ریشۀ  ددمنشی ها و  تبعیض های گوناگون قانونی شده در بطن آپارتایدی آن بخشکد و رواداری بجای کینه ورزی حرف اول را بزند. حتماً به سایت پُر و پیمان آسو سری بزنید، دست خالی باز نخواهید گشت.

 

دور نیست، رهایی اصلاً دور نیست.

"تنها حقیقت است که رهایی میبخشد"

 

تبریک

این ویدیو را هم با گوش هوش تماشا کنید: