هرانا:

تدفین بهائیان ممنوع

یکر خانم صدقی پس از فوت در بیستم تیرماه سال جاری با عدم مجوز دفن در شهر محل اقامت، سنندج و با فشار نیروهای امنیتی و برخلاف احکام شرعی آئین بهائیت در شهرستان قروه در ۹۰ کیلومتری شهر سنندج به خاک سپرده شد.

نسرین محمدی فرد فرزند خانم صدقی که در سن دیگو ساکن است در این ارتباط به خبرنگار هرانا گفت که پس از فوت “برادرانم که در سنندج زندگی می کنند برای دریافت جواز دفن مراجعه می کنند تا مادرم در گلستان جاوید سنندج دفن شود. بعد از دریافت جواز برادرانم به محل گلستان جاوید سنندج می روند که قبر را برای تدفین آماده کنند.”

نسرین محمدی فرد در ارتباط با امکان دفن اموات بهائی در قبرستان بهائیان سنندج که به گلستان جاوید سنندج مشهور است گفت: ” دو سال پیش محل گلستان جاوید سنندج محل نمازخانه و سرویس های بهداشتی و غسالخانه را خراب کرده بودند، سالها بود که بهائیان مراجعه می کردند که جواز دفن داده شود، ولی هیچ جوابی نمی گرفتند.”

فرزند متوفا افزود زمانی که برادرانش برای دفن مادرشان به گلستان جاوید سنندج می روند، حدود صد نفر نیروی انتظامی مسلح در پشت درختها با تعدادی ماشین ایستاده بودند، که مانع دفن بشوند.

از تهران دستور رسیده است و باید در قروه دفن شود. و برای هر استان تنها یک گلستان جاوید در نظر گرفته شده و در استان کردستان شهرستان قروه را برای شما درنظر گرفته ایم.”

برو به آدرس