غنچه قوامی (عکس ↑) دختر ٢۵ سالۀ  بریتانیایی-ایرانی لندن نشین در دیداری از ایران سعی کرد به تماشای بازی والیبال ایران-ایتالیا در استادیوم "آزادی"  برود.

زن است و  قوانین آپارتاید حضرات به غنچه چنین اجازه ای را نمیدهد. وعده وعیدهای لابیگران و مبلغان "دولت تدبیر و امید"  فاشیست های شریعتمدار "اصلاح طلب" و غیره  را باور کرده بود.  به اعتراض مسالمت آمیز دست زد (عکس ↓)، به اسارت گرفته شد.

بدلیل فشارهای بین المللی منتج از فعالیت گستردۀ کنشگران حقوق بشر و  البته تابعیت انگلستان او، نامش در سطح جهان مطرح گشت و فدراسیون بین المللی والیبال هم فاشیست ها را از میزبانی بازیها محروم کرد.

اکنون خبر میرسد برای دهن کجی به آزادیخواهان که خواستار آزادی غنچه و پایان دادن به آپارتاید هستند، او را از  اسارتگاه اوین به قرچک منتقل کرده اند.

زندان قرچک به نقل از رادیو فرانسه:

"[این زندان] در گذشته به عنوان آغل مرغان مورد استفاده قرار می گرفته است. این زندان در حقیقت سالنی است بزرگ و با سقفی بلند که فاقد سلول است و در آن صدها زندانی بدون کمترین امکان بهداشتی در سرما و گرما روی هم تل انبار شده اند. در نبود توالت کافی مدفوع سرتاسر سالن زندان را که خوابگاه دست کم سیصد زندانی است پوشانده است و زندانبانان به بهانۀ نزاع میان زندانیان که مرکبند از زندانیان سیاسی و عقیدتی و عمدتاً زندانیان جرایم عمومی با باتوم به جان آنان می افتادند و هر بار شماری از آنان را زخمی می کنند. گرسنه نگه داشتن زندانیان در زندان قرچک ورامین از دیگر موارد آزار و شکنجه در این محل است که بیشتر به اردوگاه های رژیم کره شمالی شباهت دارد."

 

سکوت نباید کرد.

 

دور نیست، رهایی اصلاً دور نیست.

"تنها حقیقت است که رهایی میبخشد"

 

تبریک