عکس
نظرات
تازه ترین عکس های RedWine
چـپگـرای دروغـگو
RedWine | ۸ ماه قبل
۰ ۷۴۸
شغال بدنبال شاه بود
RedWine |
۰ ۹۷۷
ملیپوشان فوتبال ایران یاد کودکان میناب را زنده نگاه داشتند
Faramarz | ۳ ماه قبل
۰ ۴۹۰
دسته: تعیین نشده



چرا پرچم گوسفند؟
دلیلِ دقیقِ ترسیمِ گوسپند را نمیدانم اما این را نگاه کنید:
![[Persia Flag, Safavid
dynasty,1524-1736]](http://www.worldstatesmen.org/ir-safavid1524.jpg)
پرچم آق قویونلو(گوسفند سفید) متعلق به شاه تهماسپ صفوی
نقشِ قرون وسطایی تا به عصرِ رنسانس است، احتمالاً این دیدِ و دانشِ نقاش در رابطه با کوروش بزرگ بوده است.
حدس من این است که برای ذوالقرنین که صاحب دو شاخ بود و به لحاظ اخترشناسی دقیقا در دوره ی قوچ(2150 پیش از میلاد تا سال 1 میلادی) زندگی می کرد، بهترین نماد همان نماد قوچ است.
آیا با این نظر موافقید؟
منظورم از دوره ی قوچ این است:
http://en.wikipedia.org/wiki/Astrological_age
رجوع شود به بخش The Arian Age
نمادهای کهن همه معنی دارند!