پیوندِ انسان باعدل وآزادی - دانشجو
عدالت خواهی وآزادی طلبی ازجمله ویژگی های ستودنی انسانهای سراسر جهان می باشد. بوده اند وهستند انسانهایی که داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی زندگی آرام وعادی خود را رها می کنند تا به یاری مردم و ملتی بشتابند که برای آزادی وعدالت طلبی قیام کرده اند.  همه ی مردم دنیا صرفنطر ازمحل وچگونگی زیستشان، نه تنها طرفدار آزادی وعدالتند بلکه مدافعان ایندو را قهرمانان خود میدانند، برایشان احترام قائلند وآنها را الگوی زندگی خود قرارمیدهند. مهم نیست که از کدام کشورباشید، آگاهی شما ازتاریخ وآنچه دردنیا می گذرد، موجب می شود که هرانسانی را که در راه عدالت و آزادی خواهی گام برداشته مورد ستایش قراردهید و نام و یادش را گرامی دارید.

شهرت جهانی کورش بزرگ، ستایش ازاو درتورات کتابِ مقدس یهودیان ، تندیس هایی که از او در دنیا ساخته اند، ترجمه ی منشور حقوق بشر کورش به شش زبانِ سازمان ملل متحد، والگو قراردادن روش کشور داری او درکشورهای پیشرفته، نمونه هایی از عشقِ مردم جهان به قهرمانان آزادی خواهی وعدالت طلبی می باشد.   

درتاریخ معاصر ازنام آزادی خواهان و عدالت طلبانی  چون مهاتما گاندی، نلسون مندلا، لنین، چه گوارا، ویلیام والاس، مارتین لوترکینگ، دالی لاما ..... با احترام  فراوان یاد می شود و راه وروش و زندگی آنها به کتاب و فیلم و نمایشنامه تبدیل می گردد تا سرمشقی برای جوانان و ستایشی پیوسته ازآزادی خواهی وعدالت طلبی باشد. 

نفرت ازستمگر، روی دیگرعشق به عدل و آزادی می باشد. ازهنگامی که پرزیدنت ترامپ درسازمان ملل، یعنی بزرگترین بلندگوی جهان ، مردم دنیا را ازظلم و بیعدالتی آخوندان بیگانه پرست برعلیه ایرانیان باخبر کرده، بیش از گذشته نسبت به این دینفروشان انزجار نشان داده می شود وشاهد ابرازهمدردی جهانیان با ملت ایران می باشیم.

علاوه برایرانیان داخل کشور که بعضی همه ی هستی خود را برای برقراری آزادی وعدالت داده و میدهند، ایرانیان مهاجر بسیاری نیز دراین مبارزه انسانی شرکت فعال و پیوسته دارند. مهاجران با اینکه بطور مستقیم تحت جور وستم آخوندان نادان و زورگو نیستند، وظیفه انسانی خود دانسته اند که بهرشکل ممکن نفرتشان را از آخوندان به مردم جهان برسانند و بگویند که این خود خواهان تازی پرست که با خدعه بر کشور مسلط شده اند، در مدت سی و هشت سال با زورگویی مردم را وادر به تقلید از راه و رسم  منحط ِ تازی کرده اند. مهاجران به مقامات و ملت کشوری که در آن اقامت دارند مینویسند و میگویند که زورگویی نابخردانه ی دینفروشان موجب کشته و زخمی شدن ملیونها انسان در جنگهای ناخواسته؛ کشتار وحشیانه ی فرزندان وطن و در بند کردن آنها، وآواره ساختن ملیونها ایرانی در دنیا شده است وکشور ثروتمند ایران را به فقر وفحشا وخواری کشانده و بد نام کرده است.

 درمیان مهاجران مبارز افراد سالخورده ای را می بینید که جزعشقِ به کشور وعلاقه به عدالت وآزادی، انگیزه ی دیگری برای تلاشهای موثر و بی وقفه اشان وجود ندارد. این میهن دوستان انسانگرا که می توانند آخرین سالهای زندگی را به کارهای مورد علاقه ی دیگری بگذرانند، مبارزه را برگزیده و ثابت کرده اند که هیچ کاردیگری به اندازه یِ گام برداشتن در راه عدل و آزادی برای مردم وکشورشان ، زندگی آنها را با هدف و معنی دار نمی کند. آری انگار که مبارزه برای عدالت و آزادی درسرشت  همه ی انسانها نهفته شده است تا انگلان خود خواه، زورگو و ستمگر را از صفحه ی روزگار برچیده و به زباله دان تاریخ بریزد. همراه با درود و سپاس ازهمه ی آزادیخواهان وعدالت طلبان جهان باید گفت که تا هنگامی که این گونه ویژگی های انسانی درجوامع وجود دارد، انسانیت زنده و ستمگر منفور و رفتنی میباشد. 

                                                                           

پیوندِ انسان باعدل وآزادی - دانشجو
www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10154845400236881&id=134983801880

پیوندِ انسان باعدل وآزادی

خدا گرهست، خواهد خلقِ خُرسند ++  نخواهد بنده ای، ناشاد و دربند  

ستمگر دشمنِ خلق ست و خالق  ++  تورا با عدل و آزادی ست پیوند 

نقش ایرانیان مهاجر در آزادی و پیشرفت ایران - دانشجو 

www.youtube.com/watch?v=PMdCtnGrGek