رادیو فردا:

یک مقام ارشد دولت آمریکاجمعه ۳۱ فروردین گفته است، دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده و امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه سه شنبه آینده در کاخ سفید در خصوص توافق هسته ای ایران، برجام، مذاکره و رایزنی خواهند کرد.

به گزارش رویترز، این مقام دولت آمریکا که با خبرنگاران صحبت می کرد،افزود: با این حال مذاکرات با کشورهای اروپایی درباره رفع نگرانی های آمریکا در خصوص برجام هنوز به اتمام نرسیده است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، اضافه کرده است: دونالد ترامپ و امانوئل مکرون در دیدار روز سه شنبه در کاخ سفید همچنین در خصوص مسایل دیگر مانند حمله نظامی مشترک به سوریه در هفته گذشته در واکنش حملات شیمیایی در شهر دوما، گفت وگو خواهند کرد.

امانوئل مکرون سفری سه روزه ای به واشینگتن خواهد داشت و قرار است در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان آمریکا سخنرانی کند.

ایران و شش قدرت جهانی شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا همراه با آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ بر سر حل‌ و فصل برنامه هسته‌ای ایران و برداشتن تحریم‌های بین‌المللی علیه آن به توافق رسیدند. ایران در چارچوب این توافق، برجام، پذیرفت که بسیاری از فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را متوقف کند و در مقابل تحریم‌های هسته‌ای علیه این کشور برداشته شود.

دونالد ترامپ که از توافق هسته ای با ایران به عنوان «بدترین توافق» یاد کرده، در دی ماه سال گذشته ضرب الاجلی را برای «رفع نقایص برجام» تعیین کرد که (۱۲ مه) ۲۲ اردیبهشت به پایان می رسد. رییس جمهوری آمریکا به آلمان، فرانسه و بریتانیا مهلت داده است که این توافق را اصلاح کنند، در غیر این صورت تعلیق تحریم‌های ایران بر اساس برجام را تمدید نخواهد کرد.

برو به آدرس