رادیو فردا:

اعتراض‌ها و واکنش‌های پی‌درپی ِ مقام‌های آنکارا و تهران به سخنان دیگری ادامه دارد؛ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه روز دوم اسفند در واکنش به گفته‌های هم‌تای ایرانی خود که «صبر ایران در برابر ترکیه حدی دارد» پاسخ داده که این سخنان «نه قابل‌قبول است، نه قابل درک».

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه، آناتولی، حسین مفتی‌اغلو، سخنگوی وزارت خارجه آن کشور به سخنان بهرام قاسمی، که صبر ایران در مقابل ترکیه «حدی دارد» پاسخ داده‌است.

آقای مفتی‌اغلو گفته است این گفته‌ها «برای یک کشور نه قابل‌قبول است و نه قابل درک؛ آن‌هم از طرف کشوری که از فرستادن پناهجویانِ در جست‌وجوی سرپناه، به میدان جنگ، هم دریغ نمی‌کند [و در چنین حالتی] دیگران را مسئول تنش‌ها و بی‌ثباتی‌های منطقه می‌داند».

او افزوده است که ایران «باید گام‌هایی سازنده بردارد و به جای متهم کردن کشورهای منتقدِ خود، سیاست‌های منطقه‌ای خود را بازبینی کند».

ساعاتی پیش از این گفته‌ها بود که آقای قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، با انتقاد از آنکارا اظهار داشت ترکیه باید «در گفتار و بیانی که در مورد ایران مطرح می‌کند، با ذکاوت بیشتری عمل کند».

روز سه‌شنبه، وزارت خارجه ایران، سفیر ترکیه در تهران را، در اعتراض به گفته‌های وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ، احضار کرده بود.

برو به آدرس