حقوق بشر را نمی توان تنها به موارد برجسته ای مانند کرامت انسانی یکسان ،شکنجه، برده داری، ابراز وجود آزاد ،آزادی بیان و غیره محدود نمود. فقر، آموزش و پرورش، مسکن، کار و بهداشت، همه نه تنها بر ما تاثیر دارند، بلکه بر انسانیت مشترک در سطح جهانی و در مقیاسی که قبلا هرگز تجربه نگردیده تاثیر خود را دارا میباشند. اینگونه حقوقها دراعلامیه جهانی حقوق بشر بیش از حد ساده گرفته شده است. [1 ]

 

فرهنگ حقوق بشراولویت بندی انواع مختلف حقوق را رد مینماید. این فرهنگ حقوقی جهانی تمامی اصول های اعلامیه جهانی حقوق بشر که برای انتخاب عقلانی و کارآیی اقتصادی و دیدگاه های مرتبط میباشد را به رسمیت می شناسد. کلیه این اصول های حقوق بشر هستند که یکدیگر را متقابلا تقویت مینمایند.

 

با نگاه روشن ازاین دیدگاه، بهبود تغذیه، بهداشت، آب بهداشتی، مسکن ،آموزش و پرورش، و اشتغال بکار راه را برای پیشرفت در رهایی، پیگیری خود شاد بودن، آزادی های سیاسی ، جامعه مدنی و حاکمیت قانون نشان خواهد داد. به همین روش، آزادی بیان، آزادی مطبوعات، آزادی ابراز وجود، آزادی تشکل و غیره متضمن این است که بهترین راه حل ها و قطعنامه ها برای محافظت حق تغذیه، آموزش، بهداشت، سرپناه، کار و موارد دیگر، در نظر گرفته بشود.

 

با این درک و تصدیق همیشگی و ارزش دایره ای تمامی این مفادها میباشد که کلیه حقوقها دراعلامیه جهانی حقوق بشرمهم و دارای ارزش یکسان میباشند.[2 ]

 

منابع:

1) اعلامیه جهانی حقوق بشر:

http://sourena.net/fa/documents/universal-declaration-human-rights-persian

2) اعلامیه جهانی حقوق بشر:-سوال وجواب  : 

 

دیدگاه شما برای ما دارای اهمیت است.  لطفا نظرات و افکار خود را  با ما در ميان بگذاريد.

 

امور هنری:

هنرمند : آنا فلیشا اوت

تولید هنری توسط: گروه رسانه ای 12 گلبرگان، ارزش مهم و یکسان کلیه حقوقها ی بشری، سال 2013

 

درباره 12 گلبرگان :  گروه رسانه ای 12 گلبرگان تلاش دارد تا اتحادیه ای از هنرمندان هنرهای تجسمی، موسیقیدانان، فیلمسازان، سینماگران، نمایشنامه نویسان، کارآفرینان اجتماعی و دیگران باشد که همگی گرد هم آمده تا قطعه رسانه ای الهام بخشی تولید نماید تا احترام به آندسته از حقوقی که توسط اعلامیه جهانی حقوق بشر حمایت میگردد را ترویج و تشویق نماید.

 

لطفا :

در Face Book به ما بپیوندید

در فضای مجازی ما را پیدا کنید

در تویتر به ما همراه شوید

 

این پروژه اولین بار اینجا انتشار یافت: 12 گلبرگان

 

لطفا اعضای خانواده، دوستان و دیگران را در این پروژه  ترویج و تشویق فرهنگ حقوق بشر سهیم نمائید. پیشاپیش سپاسگذاریم.