00:00   تماشا
00:28  پیر پائولو پازولینی
08:00  اخبار تجسمی - مهدی شیر احمدی
10:06  شهریار مندنی‌پور
19:03   تریستان و ایزولده

امسال صدمین سال تولد فیلمساز و شاعر ایتالیایی پیر پائولو پازولینی است. به این بهانه، شهر زادگاه پازولینی، بولونیا، دست به برپایی یکی از جامع‌ترین نمایشگاه‌های برگزارشده در این سال‌ها دربارۀ یک فیلمساز ایتالیایی زده. این نمایشگاه که توسط سینماتک شهر بولونیا، که آرشیو پازولینی در آن قرار دارد برگزار شده، ریشه‌های فرهنگی‌ عمیق این فیلمساز را در زادگاهش بررسی می‌کند. این نمایشگاه از صدها عکس، ویدئوهای متعدد و اسنادی از تک‌تک‌ فیلم‌های پازولینی تشکیل شده و روایتی است از اینکه چطور جوانی اهل بولونیا با فیلم‌ها و اشعارش ایتالیا را شگفت‌زده کرد.

تازه‌ترین رمان شهریار مندنی‌پور، نویسنده ایرانی، به نام تن‌ تنهایی به تازگی توسط نشر مهری منتشر شده است.

روایت این کتاب به نوعی در ادامه روایت داستان کوتاه «شرق بنفشه»  (به قلم مندنی‌پوره) است و مثل اون، داستانی عاشقانه داره با زبانی شاعرانه. از آقای مندنی‌پور تاکنون چند رمان و چندین مجموعه داستان کوتاه  از جمله دل دلدادگی، عقرب کشی و مومیا و عسل منتشر شده  و همین‌طور رمانی به زبان انگلیسی با عنوان سانسور یک داستان عاشقانه ایرانی و کتابی درباره داستان نویسی به نام کتاب ارواح شهرزاد

افسانه‌ای قدیمی به نام «تریستان و ایزولده» هست که داستان عشق ممنوع تریستان شهسوار و شاهزاده‌ خانم ایزولده رو بازگو می‌کنه. تریستان که از طرف عموش که شاه کورنواله، ماموریت پیدا می‌کنه تا ایزولده رو به کرنوال ببره تا به عقد شاه دربیاد. در مسیر این دو معجون عشق می‌نوشن و رابطه‌ای عاشقانه بین‌شون شکل می‌گیره که سرآغاز یک تراژدیه. ریچارد واگنر، آهنگساز آلمانی، اپرایی سه پرده‌ای از این افسانه ساخته که اولین بار در سال ۱۸۶۵ اجرا شده. اخیرا دو رقصنده سرشناس ژاپنی با استفاده از بخش‌هایی از اپرای واگنر نمایش رقصی با نام «تریستان و ایزولده» خلق کردن که روایت عشق و مرگه. تماشا به بهانه اجرای این رقص در تئاتر کرونت لندن به دیدن این کار رفته.