رادیو فردا: شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» روز چهارشنبه ۲۲ دی در گزارشی اعلام کرد در پی اظهارات اخیر ضد آمریکایی علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران، احتمال جلوگیری از سفر او به آمریکا برای شرکت در یک رویداد ورزشی «قوت گرفته است».

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه به فاکس نیوز گفته است که «موضوعات مربوط به صدور روادید برای هر یک از اعضای تیم ایران مشمول نگرانی‌های قانون حفظ حریم خصوصی است، و مطابق با قوانین ایالات متحده به آن‌ها رسیدگی خواهد شد».

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نام او اعلام نشده، با اشاره به مورد علیرضا دبیر به فاکس نیوز گفته است: «همان‌طور که [جیک] سالیوان، مشاور امنیت ملی، اوایل این هفته گفت، ما در عزم خود در برابر تهدیدها و تحریکات متحد هستیم. ما در دفاع از مردم خود متحد هستیم. ما با متحدان و شرکای خود برای بازدارندگی و پاسخگویی به هر گونه اقدامی همکاری خواهیم کرد. اگر ایران به هر یک از اتباع ما حمله کند، با عواقب سختی روبرو خواهد شد».

فدراسیون کشتی آمریکا در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان در اسلو، پایتخت نروژ، از تیم کشتی آزاد ایران برای حضور در مسابقه دوستانه ۲۳ بهمن در آرلینگتون تگزاس دعوت به عمل آورد و فدراسیون کشتی ایران نیز این دعوت را پذیرفت.

با وجود این، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران، روز ۱۳ دی‌ همزمان با دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس، در گفت‌وگویی ویدئویی با یک خبرگزاری داخلی از «التزام عملی» به شعار «مرگ بر آمریکا» سخن گفت.

او در این گفت‌وگو اظهار داشت که «ما همیشه شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم اما مهم این است که آن را در عمل نشان دهیم. بعضی‌ها زیاد حرف می‌زنند اما کار زیادی نمی‌کنند. ما باید این را شعار را در عمل ثابت کنیم».

پس از انتشار این سخنان علیرضا دبیر، فاکس نیوز در گزارشی با اشاره به ضدیت رئیس فدراسیون کشتی ایران با آمریکا، گرین کارت اقامت او در آمریکا را زیر سؤال برد >>>