ایران وایر: رسانه‌های اتریش و آلمان خبر داده‌اند که یک شهروند بریتانیایی بیش از ۴۰هزار پوند برای دختر آلمانی که در ورزشگاه و پس از شکست تیم ملی کشورش مقابل بریتانیا گریه می‌کرد، جمع‌آوری کرده است.
 
«جول هوگس»، شهروند اهل ولز دلیل جمع‌آوری این مبلغ را جبران آن‌چه «رفتار وحشیانه برخی از هواداران بریتانیا» در رقابت‌های «یورو» خوانده بود، اعلام کرد.
 
در جریان دیدار تیم‌های ملی آلمان و بریتانیا، دوربین‌های ورزشگاه دختر خردسال آلمانی را نشان دادند که در آغوش پدرش برای شکست تیم ملی آلمان می‌گریست. رسانه‌های بریتانیایی همان زمان خبر دادند که برخی از هواداران تیم ملی این کشور در ورزشگاه یا برخی از مراکز عمومی این دختر خردسال را «هو» یا تمسخر کرده بودند.
 
هم‌چنین بعضی از هواداران بریتانیایی نیز با تصاویری که از این پدر و دختر منتشر شده بود، در شبکه‌های اجتماعی او را مورد تمسخر قرار داده و با عبارت‌هایی وام گرفته از جنگ جهانی دوم، این خانواده را با ارتش «نازی» «آدولف هیتلر» که مقابل بریتانیا شکست خورده بود، مقایسه کرده بودند.
 
جول هوگس، شهروند بریتانیایی با راه‌اندازی کارزاری مردمی، موفق شده است مبلغ قابل توجهی برای دلجویی از این دختر و خانواده‌اش جمع‌آوری کند.
 
هوگس گفته است: «می‌خواستم نشان دهم هواداران و مردم بریتانیا آن قدر که شما تصور کردید، وحشتناک نیستند.»
 
او هم‌چنین در تلاش است از طریق یک شرکت غیردولتی و خیریه با خانواده این دختر تماس بگیرد و این مبلغ را به او برساند.