گفت‌وگو با مهدی مهدوی آزاد، روزنامه نگار

ايران اينترنشنال: کاربران رسانه‌های اجتماعی به مرگ مهرداد سپهری، مرد جوان مشهدی، در پی آزار و شکنجه مامور پلیس حین بازداشت واکنش نشان دادند و او را «جورج فلوید ایران» خواندند.

کاربران در توییتر آزار  مهرداد سپهری را که در مقابل چشم شهروندان دیگر و در حالی که با دستبند به یه میله بسته و با شوکر شکنجه می‌شد «زجرکشی» خواندند.

بیشتر کاربران این حادثه را با مرگ جورج فلوید،‌ آمریکایی آفریقایی‌تبار، به دلیل خفگی از سوی پلیس شهر مینیاپولیس مقایسه کرده‌اند و همچنین از برخورد دوگانه حکومت و کسانی که برای مرگ فلوید اعتراض می‌کردند اما نسبت به مرگ سپهری بی‌تفاوتند،‌ انتقاد کردند.

شماری از شهروندان سخنان علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی، را که مرگ جورج فلوید را به نظام آمریکا مرتبط کرد یادآوری کردند.

خامنه‌ای در آن زمان گفته بود: «این‌ها بروز واقعیاتی است که تا حالا پنهان نگه داشته می‌شد. آن لجن ته حوض می‌آید بالا و خود را نشان می‌دهد.»

در همین زمینه کاربری نوشته است: «آن‌ها که از ایران برای جورج فلوید نوحه مظلومیت می‌خواندند، قرار است چگونه ماجرای قتل مهرداد سپری را ماله بکشند و به این منظور،‌ او را به چه چیزهایی متهم کنند و از کدام عضو خانواده‌اش اعتراف اجباری بگیرند...»>>>