بی بی سی:

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تصاویری را پخش کرده است که در آن محمد‌علی نجفی شهردار و وزیر سابق دولت، بدون حضور وکیل به قتل همسرش اعتراف می‌کند و جزییات تازه‌ای از قتل میترا استاد را طرح می‌کند.

در این فیلم ویدیویی که به وضوح مشخص است بخش‌هایی از آن تقطیع شده، آقای نجفی از "بالا گرفتن دعواهای دو سه روز اخیر" با همسرش صحبت می‌کند و می‌گوید به قصد ترساندن همسرش اسلحه را به او نشان داده است.

آقای نجفی در این ویدیو توضیح می‌دهد که به دنبال همسرش به حمام می‌رود و همسرش "که هنوز وارد وان نشده بود هول می‌کند" و با او "گلاویز" می‌شود.

این وزیر سابق دولت در ادامه توضیح می‌دهد که بارها خواسته همسرش را به طلاق توافقی راضی کند اما: "ایشان به دلایل خودش قبول نمی‌کرد، روحیه خاصی داشت و همین روحیه باعث شد که هم او جانش را از دست بدهد و هم من این اشتباه را بکنم".

در ویدیوی دیگری که ابتدا توسط صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و برخی خبرگزاری‌های دیگر این کشور منتشر شده تنها ساعاتی پس از وقوع قتل، خبرنگار این رسانه، در حضور چند مقام انتظامی دیگری اسلحه‌ای را در برابر دوربین نشان می‌دهد که می‌گوید اسلحه ارتکاب جرم است و درحالی که گلوله‌های آن را خالی می‌کند و می‌شمارد درباره تعداد گلوله‌های شلیک شده به مقتول توضیح می‌دهد.