یورونیوز: پارلمان اروپا به تازگی میزبان نشست مهمی درباره یافتن راهکارهای لازم برای مقابله با خشونت علیه زنان بود. در این نشست برانود بونفای، نماینده ایتالیایی پارلمان اروپا و طراح قانون جدید پارلمان برای تنبیه کاربران اینترنتی عامل گسترش نفرت و آزار و توهین های جنسی در شبکه های اجتماعی بر جدیت پارلمان و کمیسیون در مقابله با آزار جنسی تاکید کرد.

وی در این سخنرانی تاکید کرد که آزارهای جنسی معمولا جهت حمله اش بسوی زنان است. بونفای گفت که باید راهی را در پیش گرفت که با وجود کنترل و حذف کاربرانی که تنها قصدشان آزار و اذیت جنسی است دچار سانسور و خدشه دارکردن آزادی بیان نشد.

این نشست در حالی برگزار شد که یکشنبه گذشته نیز روز جهانی مبارزه در مقابل خشونت جنسی علیه زنان بود.

فرانک عمیدی، خبرنگار حوزه زنان یکی از کسانی است که در دو سال گذشته حملات وتوهین های جنسیت زده و زن ستیز متعددی را بر روی حساب اینستاگرام و توییتر شخصی خود تجربه کرده است. بیش از ۱۶۰ هزار کاربر فارسی زبان در اینستاگرام صفحه وی را دنبال می کنند.

فرانک عمیدی بدلیل تمرکز حرفه ای در حوزه زنان سعی می کند که بر روی صفحه اینستاگرام خود غالبا درباره مشکلات زنان، خصوصا در ایران و افغانستان صحبت کند. وی به همین دلیل بارها از سوی کاربران معمولا گمنام تهدید شده و یا مورد حملات اینترنتی قرارگرفته است.

یورونیوز یک روز از فعالیت های خانم عمیدی را در خانه و محل کار دنبال کرده است. وی از تمام مشکلاتی می گوید که یک خبرنگار زن و فعال در شبکه های اجتماعی با آن مواجه است. به گفته وی زنان روزنامه نگار و فعالان سیاسی، هرچند وارد دنیای پرخشونت و زن ستیز می شوند اما باید مقاومت کنند و به اطلاع رسانی خصوصا در زمینه حقوق زنان ادامه دهند. به گفته وی مقاومت و ادامه فعالیت و اطلاع رسانی تنها راه پیروزی در برابر کاربرانی است که تنها کارشان «زن ستیزی» و «نفرت پراکنی» است.

این خبرنگار مقیم لندن می گوید توهین و آزارهای جنسی آنلاین همان تاثیری را دارند که زنان در زندگی واقعی با آزارهای و توهین های جنسیتی آنرا تجربه می کنند.

فرانک عمیدی می گوید با افشاگری و انتشار محتوای توهین آمیز و زن ستیز پیغام های برخی کاربران، شاهد کاهش حمله و توهین و آزارهای جنسی آنلاین در صفحات شخصی بوده است.

او می گوید: « پیشتر هر روز صبح، زمانی که از خواب بیدار می شدم و ایمیل خودم را چک می کردم و می دیدم که یک کاربر با نام مردانه برایم پیغام فرستاده اضطراب من را فرامی گرفت و قلبم شروع به تپیدن می کرد. حالت من در بازکردن پیغام برخی کاربران مرد، همانقدر پراضطراب بود که تجربه اذیت و آزاری که کابوس برخی از زنان است: راه رفتن در کوچه ای تاریک و حس اینکه مردی پشت سر شماست و قصد آزار شما را دارد.»

فرانک عمیدی موضوعاتی را درباره زنان انتخاب و درباره آن در صفحه اینستاگرامش صحبت می کند که معمولا در جوامعی چون ایران و افغانستان همچنان تابو هستند.