ما خودمان منشا این فرضیه بودیم که موشک ما، هواپیما را ساقط کرده است. اگر ما مطرح نمی‌کردیم هیچ کس نمی‌توانست متوجه شود.

بی بی سی:

فرمانده سپاه پاسداران در جلسه غیرعلنی مجلس درباره رسیدن خبر اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی در شب عملیات علیه پایگاه‌های آمریکا گفت: "ما خودمان منشا این فرضیه بودیم که موشک ما، هواپیما را ساقط کرده است. اگر ما مطرح نمی‌کردیم هیچ کس نمی‌توانست متوجه شود".

حسین سلامی که ویدیوی تقطیع شده سخنرانی‌اش پس از گذشت چند ساعت از برپایی جلسه مجلس در تلویزیون ایران پخش شد درباره ساعات اولیه چهارشنبه گفته "پدافندها باید جنگ را ادامه می‌دادند. سامانه‌ها را هم در منطقه گسترش داده بودیم". آقای سلامی درباره اپراتور پدافندی که هواپیما را هدف گرفت گفت: "خبر [احتمال شلیک] کروزها به این برادر ما داده شده بود. وقتی این هواپیما پرواز می‌کرد، او روی صفحه رادار به یقین رسیده بود که خطر جدی است".

فرمانده سپاه پاسداران گفت: "از چیزی نگران نباشید. ما فرمول همه چیز را به دست آورده‌ایم. ما اشتباه کرده‌ایم. درست است". حسین سلامی افزود: "داستان رجزخوانی آمریکا برای ایران تمام شده است". آقای سلامی درباره اطلاع رسانی درباره اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین گفت: "بروید و ببینید که کجا یک نظام خودش فرضیه نمی‌سازد و حقیقت را می‌گوید. ما از ترس این کار را نکردیم چون ترسی وجود ندارد". "آن کار اشتباه بود ولی اتفاق افتاده. وقتی اطمینان یافتیم اعلام کردیم".

فرمانده سپاه در بخشی از سخنانش گفت: "ما تا غروب چهارشنبه به اطمینان نرسیدیم. ستاد کل نیروهای مسلح تیمی را برای بررسی تعیین کرد". وی افزود: "ما حتی قطعات را در آزمایشگاه‌ها تست نکردیم. این کار هفته‌ها طول می‌کشید". "حتی جعبه سیاه هم بازخوانی نشد. اگر می‌خواستیم همه چیز را بررسی کنیم شاید هفته‌ها به طول می‌انجامید".