آدم بعضی مصاحبه‌ها را از مسئولان می‌بیند که ظاهرا به درد و زخم مردم نمک می‌پاشند. مردم ما تحت فشار هستند.

Source

 

روز دوشنبه، ۲۹ بهمن، رسانه‎های نزدیک به باشگاه استقلال خبر دادند این بازیکن به دلیل پست‎های سیاسی و حمایت از مردم که در اینستاگرام منتشر کرد، احضار شده است.

ووریا غفوری بازیکن تیم استقلال و تیم ملی هفته گذشته در اینستاگرام خود با انتقاد از ظریف خطاب به او نوشته «اگر افتخار می‎کنید به خاطر فشارها برای حمایت از فلسطین و لبنان و یمن برای برای این است که شما نیستید که تحت فشارید این مردم معمولی هستند که تحت فشارند».

ظریف ۲۴ بهمن، در یک سخنرانی گفته بود «افتخار می‎کنیم به خاطر فلسطین تحت فشاریم» که انتقادات زیادی را علیه او در پی داشت.

جمعه ۲۶ بهمن، پس از پایان بازی استقلال و تراکتورسازی تبریز، خبرنگاران از غفوری در مورد علت موضع‎گیری علیه ظریف سوال پرسیدند که او گفت، «آدم بعضی مصاحبه‌ها را از مسئولان می‌بیند که ظاهرا به درد و زخم مردم نمک می‌پاشند. مردم ما تحت فشار هستند». این بازیکن تاکید کرد که ترسی از گفتن حقیقت ندارد.

حضار غفوری به خاطر انتقاد از وزیر خارجه نظام در حالی صورت می‎‌گیرد که او یک روز قبل از آن در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ نقض حقوق بشر در ایران را رد کرده و ادعا کرده بود در ایران زندانی سیاسی نداریم و گفته بود خودش پروفسور حقوق بشر است و ۳۰ سال در این حوزه کار کرده و آشنایی کامل به این مسائل دارد!

پس از غفوری، علی کریمی کاپیتان پیشین تیم ملی و پرسپولیس هم از ظریف انتقاد کرد. او هم از ظریف پرسید منظورش از «ما به فشارها به خاطر کمک به فلسطین افتخار می‎کنیم» کدام (ما) است؟

علی خامنه‎ای رهبر جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ۲۹ بهمن، در بخشی از سخنرانی خود گفت «برخی در امنیت کشور ورزش‌شان را می‌کنند اما نمکدان می‌شکنند!» روی سخن خامنه‌ای با ورزشکارانی مثل وریا غفوری و علی کریمی است که از مسئولان انتقاد کرده‌اند!