سرویس اقنصادی خرداد: پس از قرائت گزارش جنجالی تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی، یکی از بند‌هایی که توجه بیشتر نمایندگان و رسانه‌ها‌ را به خود جلب کرد، اعلام خبر دریافت مبالغی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سعید مرتضوی، رئیس وقت سازمان تأمین اجتماعی بود.

در این گزارش ‌این گونه آمده است: مبلغ یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال کارت هدیه حسب اسناد ثبت شده مالی از بودجه در اختیار مدیرعامل سازمان به ۳۷ تن از نمایندگان مجلس (با درج کد در اسناد و بدون ذکر مشخصات) در اردیبهشت ماه سال جاری سند خورده است. 

بنا بر این گزارش، هیأت جهت تأیید سند مربوطه اعلامی، نام‌ها را از امور مالی سازمان درخواست کرد و در پاسخ اعلام شد، هویت نمایندگان محترم تنها در اختیار آقای مرتضوی است. در مذاکره حضوری با ایشان اعلام نمود به شرط عدم افشای هویت نمایندگان لیست مربوطه را تحویل رئیس هیأت می‌دهد که با پاسخ هیأت مبنی بر اینکه هیچ سندی در تحقیق و تفحص محرمانه نخواهد ماند، روبه‌رو شد. 

با توجه به موارد یاد شده‌ در گزارش تحقیق و تفحص، هنوز نام کسانی که این مبالغ را در قالب کارت هدیه از سازمان تأمین اجتماعی دریافت کرده‌اند، در دست نیست و به جای نام افراد، کد برای آن‌ها در سند مربوطه ذکر شده است.

هم‌‌اکنون «تابناک» اسنادی را که مربوط به تحویل کارت هدیه به این افراد است‌، منتشر می‌کند: