رادیو فردا: سایت اعتماد آنلاین روز شنبه خبر داد که امیررضا خادم، کشتی‌گیر پیش‌کسوت، به دلیل انتشار پست‌های انتقادی در فضای مجازی در اعتراض به حکومت و در واکنش به سرکوب معترضان از کار برکنار شده است.

«اعتمادآنلاین» به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که در حالی که سه ماه پیش حکم آقای خادم به دلیل «عملکرد قابل توجه» در «هلدینگ گردشگری وزارت کار» به مدت چهار سال تمدید شده بود، چند روز پیش به‌یک‌باره حکم برکناری او صادر و از این مجموعه کنار گذاشته شده است.

بر اساس اعلام این منبع، برکناری ناگهانی آقای خادم تنها محدود به خود او نبوده است و علیرضا حسینی طباطبایی، مدیرعامل این هلدینگ، نیز به دلیل خودداری از امضای صورت‌جلسه برکناری این کشتی‌گیر باسابقه برکنار شده است.

به نوشته اعتماد، دو عضو دیگر هیئت مدیره این شرکت نیز در اعتراض به برکناری امیررضا خادم استعفا داده‌اند.

دلایل برکناری آقای خادم از سمت خود به‌ طور رسمی اعلام نشده و خود او نیز تاکنون واکنشی در این باره نداشته است، اما به نظر می‌رسد این اقدام بی‌ارتباط با انتشار پست‌های انتقادی او از مقامات جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته، همزمان با اعتراضات سراسری نباشد.

امیررضا خادم در یکی از واکنش‌های اخیر خود در پی اعدام محسن شکاری، از معترضان بازداشت‌شده در حساب کاربری خود در اینستاگرام خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته بود: «اگر واقعا بر اساسِ اتهامات اعلامی در فیلم، راضی به اعدامِ یک انسان شده‌اید، صراحتاً عرض می‌کنم دیگر امیدی به شما هم نیست.»

آقای خادم در ادامه اعدام محسن شکاری را «سیاسی» و با هدف «ایجاد وحشت در جامعه» خوانده و خطاب به غلامحسین محسنی اژه‌ای گفته بود: «در عجبم که شما در ظرف این مدت کوتاه چگونه به نتیجه و قطعیت رسیدید که رای به کشتنِ یک همنوع بدهید؟! و این‌ که آیا واقعا امشب و شب‌های آینده با خیال راحت سر بر بالین خواهید گذارد؟!»

در همین حال رسول خادم، برادر امیررضا خادم، نیز به دلیل انتقاد صریح از عملکرد حکومت در سرکوب معترضان با فشارهای زیادی مواجه شده است.

بر اساس گزارش‌ها این عضو سابق تیم ملی کشتی ایران «ممنوع‌الخروج» و «ممنوع‌المعامله» شده است.

همچنین به گفته رضا لایق، مربی سابق تیم ملی کشتی، فرماندار و حراست استانداری قزوین اجازه حضور او و پرویز پرستویی را در «مراسم یادبود یکی از شهدای مدافع حرم در زورخانه‌ای در قزوین» به دلیل «شرایط خاص» آنها نداده‌اند.