بی بی سی: به گزارش رسانه‌های ایران وریا غفوری، بازیکن تیم فولاد خوزستان و کاپیتان سابق باشگاه استقلال بازداشت شده است.

به گفته خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، آقای غفوری «به اتهام توهین و تخریب تیم ملی فوتبال ایران و تبلیغ علیه نظام» بازداشت شده است.

وریا غفوری از جمله بازیکنان فوتبال ایران است که معمولا نسبت به مسائل و مشکلات اجتماعی واکنش نشان می‌دهد.

آقای غفوری، کرد و زاده شهر سنندج است. فوتبال حرفه‌ای را سال ۱۳۸۶ از پاس همدان شروع کرد؛ تیم مطرحی که به دستور دولت محمود احمدی‌نژاد از تهران به همدان منتقل شد و دیگر نشان چندانی از آن وجود ندارد.

غفوری در تیم‌های شهرداری تبریز، نفت تهران، سپاهان اصفهان و استقلال بازی کرده است و ۲۷بازی ملی دارد.

پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ نیز گفته شد که کارلوس کی‌روش، سرمربی وقت ایران، «به دلایل غیر فوتبالی» اسم او را از فهرست تیم ملی خط زد.

سرمربی پرتغالی آن زمان تیم ملی ایران، در واکنش به انتقاداتی که از خط خوردن وریا غفوری و نسبت دادن آن به مسائلی خارج از زمین فوتبال شده بود، گفت: «به وریا غفوری گفتم از سرمربی استقلال (وینفرد شفر) بخواهد که او را یک خط عقب‌تر ببرد و در دفاع راست بازی دهد. اما سرمربی‌اش قبول نکرد. مجبور شدم کنارش بگذارم.»

با گسترش اعتراضات سراسری مردم ایران پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، شماری از فوتبالیست‌ها بازداشت شدند؛ از جمله می‌توان به حسین ماهینی بازیکن سابق پرسپولیس اشاره کرد که به دلیل نوشته‌هایش در شبکه‌های اجتماعی دستگیر و سپس آزاد شد.

چندی پیش نیز پرویز برومند، دروازه‌بان سابق ایران از سوی مامورین امنیتی دستگیر شد و به نظر می‌رسد که هنوز زندانی است.

همچنین مدتی پیش گفته شد که سروش رفیعی، بازیکن پرسپولیس نیز به دلیل حمایت از یک زن معترض از سوی نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. آقای رفیعی البته مدتی بعد آزاد شد >>>