بی بی سی

خبرگزاری ایسنا به نقل از منابعی که نامشان را نبرده، گزارش داده است که حکم اعدام احمدرضا جلالی، پژوهشگر ایرانی-سوئدی، "تا آخر اردیبهشت اجرا خواهد شد."

وکیل آقای جلالی به بی‌بی‌سی فارسی گفت که هیچ اطلاعی درباره این موضوع به او داده نشده و موکلش هم از زندان گفته است که از این موضوع بی‌اطلاع است.

حکم اعدام آقای جلالی به جرم جاسوسی برای اسرائیل پاییز سال ۱۳۹۶ در دادگاه انقلاب صادر و مدتی بعد در دیوان عالی کشور تایید شد.

خبرگزاری ایسنا در خبری که هنوز مقام‌های رسمی آن را تایید یا تکذیب نکرده‌اند، نوشت: "از طریق منابع آگاه شنیده شده که حکم اعدام احمدرضا جلالی در دستور اقدام قرار گرفته و این حکم حداکثر تا آخر اردیبهشت ماه جاری اجرا خواهد شد."

انتشار خبر در آخرین روز دادگاه حمید نوری
در پایان این خبر به روشنی به ارتباط این پرونده با محاکمه حمید نوری در سوئد اشاره شده که اتهامش دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ است.

ایسنا از قول "تحلیلگران" نوشته است اجرای حکم احمدرضا جلالی "امکان اقدامی دیگر مشابه بازداشت حمید نوری را از دولت سوئد سلب خواهد کرد."

پیش از این گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال مبادله حمید نوری با احمدرضا جلالی مطرح شده بود.

خبرگزاری ایسنا نوشت "برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند که کل پروژه بازداشت حمید نوری در سوئد و تشکیل دادگاه نمایشی برای او در آن کشور با هدف فشار بر دولت ایران جهت رهاسازی احمدرضا جلالی بوده است." >>>