رادیو فردا: محمدتقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، صبح چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه، بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیت شش‌ماهه خود به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، بازداشت آقای فلاحی «بدون ارسال ابلاغیه جهت اجرای حکم» و «یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او» رخ داده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، «هرگونه بازداشت، زندان و صدور احکام قضایی علیه فعالان صنفی» را محکوم کرده و خواستار «آزادی فوری» محمدتقی فلاحی شده است.

این فعال صنفی معلمان در ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به‌ دلیل فعالیت‌های صنفی خود از جمله شرکت در تجمعات اعتراضی معلمان بازداشت و به «سلول انفرادی» در بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. آقای فلاحی پس از اتمام بازجویی توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات، با قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود.

با این حال، بعدتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام «اجتماع و تبانی از طریق عضویت در تشکل غیرقانونی» دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم دادگاه بدوی در مهرماه ۱۳۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد. این حکم در نهایت از سوی دیوان عدالت اداری ایران به «شش‌ماه حبس» قطعی کاهش یافت >>>