این عکسو روز دوشنبه 26 آوریل گرفتم.اینجا چشمه علی شهر ری است. ساعت حدود 11 صبح.   باقیمانده باروهای قدیمی شهر باستانی راگا را در پس زمینه می بینید. این چشمه خیلی قدیمی است و اکثر گردشگران اروپائی عکس هائی را از اینجا  در سفرنامه های خود منتشر کرده اند.  اون پائین پیرزنی را می بینید که دارد فرش می شوید. اینها کارگرانی هستند که  اصطلاحا گازر گفته میشوند. فرش و گلیم را با دست و وسایل ابتدائی  می شویند. قدیم ها تعداد گازرها زیاد بوده. آنها فرش های رنگی را روی سنگ های کنارپهن میکردند و منظره ائی عین  نقاشی های مدرن درروی تخته سنگ ایجاد میشد.

 اون آقائی  هم که با لباس رفته تو آب یک کارتن خوابه.  کودکان باید با شلوار( همانطوریکه می بینید) و مردان با  لباس کامل تو آب بروند. اون کنار  سنگ نگاره ائی از فتحعلیشاه قاجار و درباریان دیده میشوند. انگار دارند حرکات شناگران و  گازرها را رصد میکنند.

آب چشمه خیلی خنک و شفاف است.پارک کوچکی کنار چشمه است به نام سورنا. پیرمردهای بازنشسته هر روز جمع می شوند و  در باره گرانی و افزایش حقوق احتمالی صحبت میکنند. گربه ها هم در کمین یاکریم ها و کبوتر ها می نشینند. بعضی  وقتها موفق اند.