رادیو فردا: حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن، خواستار ممنوعیت پخش فیلم «بانوی بهشت» شده است. این فیلم به زندگی فاطمه زهرا،‌ دختر پیامبر اسلام، پرداخته است.

او در توییتی که روز دوشنبه، ۱۳ بهمن منتشر کرده، نوشته این فیلم توسط «جریان منحرف در لندن» تولید شده و در رابطه با این فیلم با « مراکز اسلامی شیعه و سنی در انگلیس» نامه‌نگاری کرده و خواستار آن شده که «از طریق قانونی برای جلوگیری از پخش آن در انگلیس اقدام کنند».

فیلم «THE LADY OF HEAVEN» (بانوی بهشت) توسط یاسر حبیب، روحانی شیعه ساکن لندن ساخته شده است که از منتقدان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است.

حامیان رهبر جمهوری اسلامی معمولا برای توصیف جریان صادق شیرازی، مرجع تقلید شیعه، از عبارت «شیعه انگلیسی» استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، این فیلم درباره جنگ‌های سال‌های اخیر سوریه و عراق است و در جریان آن به حوادث صدر اسلام و زندگی دختر پیامبر اسلام نیز پرداخته می‌شود.

پیش از این، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، تولید فیلم را بر اساس «راهبرد اختلاف‌افکنی» و در راستای «سیاست‌های محور غربی، عبری و عربی» ارزیابی کرده بود.

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) نیز روز ۹ دی امسال اعلام کرد که انتشار این فیلم در داخل ایران ممنوع است.