رادیو فردا: حکم آرش گنجی، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران، مبنی بر ۱۱ سال حبس تعزیری روز چهارشنبه، ۱۰ دی‌ماه، به وکیل مدافع او ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، ناصر زرافشان، وکیل مدافع آقای گنجی، گفته است که او به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به ۵ سال، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال و از بابت اتهام «عضویت و همکاری با یکی از گروه‌های مخالف نظام» به ۵ سال حبس و در مجموع به ۱۱ سال حبس محکوم شده است.

بر اساس گزارش‌ها این حکم از سوی شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد صادر شده است.

به گفته آقای زرافشان، در صورت قطعی شدن این حکم در مرحله تجدیدنظر از حکم صادره با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان در خصوص این عضو کانون قابل اجرا است.

وکیل آرش گنجی همچنین گفت که مصداق تمامی این اتهام‌ها علیه این عضو کانون نویسندگان ایران ترجمه کتابی درباره‌ تحولات کردستان سوریه با عنوان «کلید کوچک دروازه‌ای بزرگ» عنوان شده است.

آرش گنجی صبح روز یک‌شنبه ۱ دی‌ماه ۱۳۹۸ در پی مراجعه نیروهای ماموران امنیتی به خانه‌اش بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

همان زمان گزارش شد که چند مامور امنیتی وارد خانه‌ او شده و پس از تفتیش محل، بعضی از لوازم و مدارک او را ضبط و خودش را بازداشت کردند.

آرش گنجی مترجم کتاب‌هایی نظیر «مبارزه بر سر شیوه تفکر در جنبش طبقه کارگر» و «غروب خدایان بر فراز نظم نوین جهانی» است.