رادیو فردا: شماری از فعالان زن خارج از ایران در نامه‌ای سرگشاده با نگرانی از وضعیت جسمی نسرین ستوده، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواستند به حبس وی و سایر زندانیان سیاسی پایان دهند.

در این نامه آمده که جمهوری اسلامی باید بسیاری از زندانیان از جمله زندانیان سیاسی را که مشمول آزادی مشمول هستند، از زندان آزاد کند.

نویسندگان این نامه نوشته‌اند جمهوری اسلامی برای «کشتن زندانيان سياسی آمادگی کامل دارد و آنها را در شرايط نامناسب تحت حبس نگه داشته و آشکارا در معرض خطر مرگ قرار داده است.»

در این نامه از این که نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، به گفته خانواده‌اش، با وجود شرایط جسمی نامناسب به زندان بازگردانده شده، به شدت اعتراض شده است.

در این نامه همچنین از جمهوری اسلامی خواسته شده به خواسته‌هایی که نسرین ستوده به خاطر آنها دست به اعتصاب غذا زده بود، توجه کرده و برای برآورده کردن آنها اقدام کند.

این نامه را از جمله ژانت آفاری، نیلوفر بیضایی، نیره توحیدی، پروین اردلان، آسیه امینی، لادن برومند و آذر نفیسی امضا کرده‌اند.

خانم ستوده که با اتهامات سیاسی به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده و در زندان از ۲۰ مرداد در اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کرده بود، پنجم مهرماه به دنبال وخیم شدن حال جسمی‌اش اعتصاب غذای خود را شکست.