رادیو فردا: مادر شهروز کاظمی، جوان ۲۸ ساله‌ای که به اتهام «سرقت مسلحانه» به اعدام محکوم شده، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست حکم اعدام فرزندش را به اجرا نگذارند.

شهروز کاظمی به اتهام محاربه از طریق مشارکت در سرقت مسلحانه به اعدام محکوم شده و، به گفته خانواده‌اش، صبح روز سه‌شنبه، هشتم مهر برای اجرای حکم به یکی از سلول‌های انفرادی زندان دستگرد اصفهان منتقل شده است.

مادر این جوان در ویدئویی می‌گوید که فرزندش «از سر نداری و بیکاری» و برای تامین هزینه ازدواج خود دست به سرقت زده است.

مادر شهروز کاظمی در این ویدئو از رهبر جمهوری اسلامی و رئیس قوه قضائیه می‌خواهد از آنجا که فرزندش کسی را نکشته و ابراز پشیمانی کرده، «به او و جوانی‌اش و فرزند ۱۸ ماهه‌‌اش رحم کرده» و او را عفو کنند.

مقام‌های جمهوری اسلامی با اتهام محاربه، شدیدترین حکم ممکن یعنی اعدام را برای مجرمان صادر کرده و به وضعیت آنها هنگام ارتکاب جرم و نیز اثر اجرای حکم اعدام بر خانواده‌هایشان توجهی ندارند.

در همین حال به دنبال افزایش فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها بر شهروندان ایران، گزارش‌های متعددی از سرقت مسلحانه و زورگیری در نقاط مختلف ایران منتشر می‌شود.

بیشتر افراد دخیل در این پرونده‌ها جوانان هستند.

در همین زمینه حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، روز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر گفت: «گرانی‌ها باعث شده قیمت‌ها و فقر افسارگسیخته افزایش پیدا کند و در چنین شرایطی باید منتظر وقوع اتفاقات ناخوشایند در جامعه باشیم؛ افزایش آسیب‌های اجتماعی و جرایم بخشی از آنهاست.»