به گزارش پایگاه خبری امروز نما ـ امیر فرهنگ فرهی (روزنامه نگار) در گذشت. استاد فرهی در بیمارستانی در لس آنجلس، در غروب روز دوشنبه (۱ مهر / ۲۳ سپتامبر) به سفری ابدی رفت.

فرهنگ فرهی نزدیک به ۷۰ سال،در مطبوعات، رادیو و تلویزیون مشغول به کار مستمر بود. او کار خود را با سردبیری در مجله هفتگی‌ «روزنه» با همکاری احمد شاملو آغاز کرد.او برنامه ساز برنامه های مختلف در رادیو و تلویزیون ملی ایران قبل از انقلاب بود.از آن جمله می توان «نقشی‌ در آئینه هفته»،«سیری در مسائل روز»، «شگفتی‌های جهان درون»،«در پیشگاه مردم»،«در پیشگاه تاریخ» و «جنگ شب» را نام برد.

استاد فرهنگ فرهی در آستانه انقلاب به آمریکا مهاجرت کرد،و قلم را در غربت نیز هرگز به زمین نگذاشت.استاد در رسانه های زیادی از جمله:«ایران تریبون»، «پیام ایران»،«رایگان»،«جنگ»،«نیمروز»،«مجله جوانان» و ... قلم زده است،و در رادیو و تلویزیون های:«تهران»،«ایرانیان»،«جام جم»،«جنبش ایران»،« پارس»، ملی ایران NITV و ... فعالیت داشت. انتشار و سردبیری «مجله جنگ» در اوایل دهه ۹۰ میلادی /۷۰ خورشیدی، از جمله کارهای ماندنی فرهنگ فرهی است.

شایان ذکر است، که پسر استاد فرهی (نیوشا)، در۱۳۶۶/ ۱۹۸۷ در اعتراض به ورود سید علی خامنه ای رئیس جمهوری وقت اسلامی ایران به نیویورک، برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اقدام به خودسوزی کرد، و در گذشت.