تار ایرانی (قسمت هفتاد و سوم)

تهران : خانه‌ی مستوفی‌الممالک

رنگ بیات ترک (برای تار و آکاپلا)

ساخته‌ی علی قمصری

به همراه وُکاپِلا (گروه آوازی تهران)

 

آکاپلا ، شیوه ای در آوازخوانی است که در آن از حنجره به عنوان ساز استفاده می کنند . با تبحر در اجرای تکنیک ها و آواها و به دور از «محدودیت زبان» و «انحصار هویت به یک جغرافیا» این روش توانسته خود را با پرچم موسیقایی همه ی کشورها معرفی کند. زیبایی «آکاپلا» در این است که می توانم رِنگی سنتی و پر از ربع پرده را در بیات ترک برای این گروه بنویسم و سپس در قطعه ای نروژی نیز در کنارشان بداهه نوازی کنم. کلمه ی «نمی شود» برای این گروه مفهومی ندارد.

«گروه آوازی تهران» ، با مدیریت هنری میلادعمرانلوی عزیز ، حضور آکاپلایی خود را به «تارایرانی» هدیه داد. بدون شک میلاد عمرانلو با تشکیل این گروه تاثیر قابل توجهی در بالا بردن استانداردهای آواز در ایران و الهام بخشی برای تشکیل گروه های مشابه داشته است. آنچه در کنار این گروه به من آرامشی مضاعف می بخشید ، ژوست و دقیق بودن ، همدلی و یکرنگی اعضای گروه ، رفتار حرفه ای و بی حاشیه بودنشان بود.

مدیر هنری گروه آوازی تهران : میلاد عمرانلو

دستیار رهبر : محمد حقیقی