بی بی سی:

شاهزاده رضا پهلوی در بخشی از گفتگویی که ۲۶ دی (۱۶ ژانویه) از شبکه من‌وتو پخش شد، با اشاره به احتمال «دیدار و مذاکره با شخصیت‌های سیاسی برای ارائه برنامه یا پروژه» به همراه افرادی که «با هم همسو هستیم» گفت: « فردا هر کاری که بخواهیم انجام بدیم، بایستی یک مبنای مقبولیت و مشروعیت از داخل داشته باشد و این بایستی بیشتر بیان و در عمل دیده شود.»

شاهزاده رضا پهلوی در این گفتگو گفت: «اگر فردا قرار باشد در صحنه بین‌المللی از جانب هم‌میهنان رایزنی‌های لازم را انجام دهیم؛ لازم است نشان دهیم که این به پشتیبانی و نمایندگی از طرف زندانیان سیاسی، فعالان مدنی، جریانات فکری و سیاسی داخل کشور است که نتوانسته‌اند در این جلسات حضور پیدا کنند. این را باید بین خودمان و نیروهای داخلی انجام دهیم.»

هشتگ #من_وکالت_میدهم و نام رضا پهلوی به فارسی و انگلیسی در توییتر با شیب تندی ترند شده است. هشتگ وکالت از عصر دیروز ۱۷ ژانویه تا زمان تنظیم این گزارش بیش از ۲۸۰ هزار بار در توییتر تکرار شده است. نام رضا پهلوی هم در مدت زمان مشابه تقریبا به همین میزان توییت شده است. این هشتگ‌ها در اینستاگرام هم حدود سه هزار بار مورد استفاده قرار گرفته است.

آقای پهلوی به صراحت به عملکرد احزاب، جریانات و سازمان‌های سیاسی انتقاد کرد و گفت: «به نظر من راهکار این است و انتظار مردم در این مرحله از آنها این است که به یک پلتفرم مشترک همکاری برسند.» او پیشتر هم از تمایل خود برای پذیرش نقش یک معتمد و وکیل مردم سخن گفته و تاکید کرده بود که این عنوان را به مملکت‌داری و اداره کشور ترجیح می‌دهد.

برو به آدرس