هرانا:

مراد طاهباز زندانی دو تابعیتی و یکی از متهمان پرونده فعالان محیط زیست از زندان اوین به مرخصی اعزام شد. وی تاکنون در حال تحمل دوران محکومیت ۱۰ ساله خود در زندان اوین بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مراد طاهباز از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

لیز تراس وزیر خارجه بریتانیا با انتشار مطلبی در این رابطه گفته است: “من میتوانم تایید کنم که نازنین زاغری-راتکلیف و انوشه آشوری امروز به بریتانیا باز خواهند گشت و مراد طاهباز با مرخصی از زندان آزاد شده است. آنها اواخر امروز به خانواده هایشان ملحق خواهند شد.”

این شهروندان دوتابعیتی ایرانی_بریتانیایی امروز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آزاد شده و ایران را ترک کردند. وزیر خارجه بریتانیا همچنین وعده داده است که: “به تلاش های خود جهت خروج آقای طاهباز از ایران ادامه خواهند داد.”

آقای طاهباز که از زمستان سال ۹۶ در زندان اوین بسر می‌برد، پیشتر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به همراه ۷ متهم دیگر پرونده موسوم به فعالان محیط زیست محاکمه شد. بر اساس حکم صادره، نیلوفر بیانی و مراد طاهباز هرکدام به ۱۰ تحمل سال حبس تعزیری، طاهر قدیریان و هومن جوکار هرکدام به تحمل ۸ سال حبس تعزیری، امیرحسین خالقی، سام رجبی و سپیده کاشانی هر کدام به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و عبدالرضا کوهپایه نیز به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

برو به آدرس