رادیو فردا:

سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران، روز شنبه، ۲۰ دی‌ماه، خبر داد که این قرارگاه خواهان گرفتن اموال دولتی به جای طلب خود از دولت است و فهرستی از این اموال هم تهیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، او گفته در بودجه سال ۱۴۰۰ قرار است «دولت اموال خود را بفروشد و با درآمد حاصل از آن بدهی خود را تسویه کند»، ولی قرارگاه خاتم‌الانبیا پیشنهاد داده که به جای فروش، خودِ اموال دولت به سپاه واگذار شود.

آقای محمد میزان بدهی فعلی دولت به قرارگاه خاتم‌الانبیا را اعلام نکرده، ولی پیش از این در مرداد امسال گفته بود که دولت به این قرارگاه سپاه ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

او در مردادماه علاوه بر تهاتر اموال دولتی به امکان تهاتر نفت هم اشاره کرده بود، ولی در اظهارات جدیدش که در خبرگزاری ایلنا منتشر شده، به تهاتر نفت اشاره نشده و سپاه صرفا خواستار مالکیت اموال دولت به جای طلب‌های خودش شده است.

آقای محمد همچنین گفت که این قرارگاه سالانه ده هزار میلیارد تومان از «خزانه دولت» پول دریافت می‌کند که «سه هزار میلیارد تومان به پروژه های عمرانی اختصاص دارد و حدود ۷ هزار میلیارد تومان هم متعلق به پروژه‌های غیرعمرانی و شهرداری‌ها است».

این میزان بودجه سالانه در حالی به این قرارگاه تعلق می‌گیرد که دولت هیچ نظارتی بر این قرارگاه و سپاه پاسداران ندارد و بخش زیادی از درآمدهای این قرارگاه شفاف نیست و سپاه پاسداران برای بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی خود حتی مالیات نمی‌پردازد.

برو به آدرس