رادیو فردا:

آمار رسمی قربانیان ویروس کرونا در ایران به رکورد ۴۱۵ نفر در یک شبانه‌روز رسید که با توجه به آمار رسمی روز گذشته، ۳۴۶ نفر، یک جهش انفجاری محسوب می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران که روزانه آمار رسمی ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن را اعلام می‌کند، روز چهارشنبه هفتم آبان اعلام کرد در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱۵ نفر دیگر قربانی این بیماری شدند و شمار رسمی کل قربانیان به ۳۳ هزار و ۷۱۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری همچنین از شناسایی شش هزار و ۸۲۴ بیمار جدید در این مدت خبر داد و گفت مجموع کل مبتلایان در ایران به به ۵۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر رسیده است.

او با اعلام این‌که کماکان ۲۷ استان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت بیش از پنج هزار نفر از بیماران مبتلا به کرونا «در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت ویژه قرار دارند».

آمارهای رسمی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، همواره محل تردید و ابهام بوده است.

در تازه‌ترین اظهارنظر، حسین قشلاقی، عضو شورای عالی نظام پزشکی گفته است که آمارهای کرونا در ایران «پایین ارائه می‌شود» و آمار قربانیان کرونا در ایران سه تا چهار برابر آمار رسمی است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

در همین باره، رضا کرمی محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران تهران نیز با بیان این‌که نسبت آمار مرگ‌ومیر کرونا به مبتلایان در ایران در مقایسه با دیگر کشورها بیشتر است، گفت بیش از نیمی از فوتی‌های روزانه کرونا فقط مربوط به تهران است.

در هفته‌های گذشته آمار ابتلا به ویروس کرونا در شمار زیادی از کشورها به‌ویژه در اروپا افزایش یافته، اما نسبت فوت به ابتلا در ایران از متوسط دیگر کشورها بالاتر است.

آقای کرمی محمدی همچنین با مقایسه آمار قربانیان کرونا و کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق گفت: «طی هشت ماه ۳۳ هزار نفر را به دلیل کرونا از دست دادیم در حالی که در جریان جنگ تحمیلی سالانه حدود ۳۰ هزار نفر از رزمندگان و هموطنان ما به شهادت می‌رسیدند».

برو به آدرس