رادیو فردا:

همزمان با آغاز به کار رسمی «گشت ویژه ماسک» در ایران، رئیس پلیس تهران از جریمه ۶۰۲۲ خودرو به ‌دلیل ‌استفاده نکردن سرنشینان آنها از ماسک در این شهر خبر داد.

به گزارش سه‌شنبه، ششم آبان خبرگزاری تسنیم، حسین رحیمی این خبر را در مراسم آغاز به کار طرح مشترک امنیت سلامت‌محور پلیس اعلام کرد.

به گفته این مقام ارشد پلیس تهران، این طرح با همکاری وزارت بهداشت و اداره کل تعزیرات با هدف مقابله جدی با شیوع کرونا شروع به کار کرده است.

وی در عین حال گفته در روزهای اخیر، ۷۱۰ واحد صنفی که ضوابط ابلاغی کرونا را رعایت نمی‌کردند اخطار پلمب گرفته و ۱۳۹ واحد نیز پلمب شدند.

به گفته او، پلیس از چند روز گذشته ، «برخوردها با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی را شدت بخشیده و ۳۶۳ هزار تذکر به افرادی که ماسک زدن را رعایت نمی‌کردند» داده است و در روزهای آینده، ۱۵۰ گشت مشترک از سایر دستگاه‌ها نیز به کمک پلیس خواهند آمد تا مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شود.

پس از ماه‌ها شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، بالاخره بیستم مهرماه، ستاد ملی کرونا جریمه‌های خودداری از استفاده از ماسک در خارج از منزل و نحوه شناسایی متخلفان در استان تهران را اعلام کرد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، کسانی که ماسک نمی‌زنند، ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

علاوه بر این، افرادی که به کرونا مبتلا هستند ولی از قرنطینه خارج می‌شوند، ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و این جریمه‌ها به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود.

بر اساس گفته‌های سخنگوی وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۶ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده و ۶۹۶۸ بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

برو به آدرس