بی بی سی:

وزارت امور خارجه ایران، گزارش‌ها درباره انتقال تجهیزات نظامی روسیه به ارمنستان از طریق خاک ایران را تکذیب کرده و هم‌زمان استانداری آذربایجان شرقی از توقف خروج کامیون‌های روسی از مرز ایران به ارمنستان خبر داده است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفت که کشورش بر روند جابجایی و ترانزیت کالا به کشورهای دیگر "نظارت دقیق و کنترل لازم" را دارد و "به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد" از خاک ایران برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

در روزهای گذشته و هم‌زمان با بالاگرفتن درگیری نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ، در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از کامیون‌های روسی در استان آذربایجان شرقی منتشر شده و گقته شده که این کامیون‌ها حامل تجهیزات نظامی روسیه به مقصد ارمنستان هستند.

اواسط شهریور هم رسانه‌های جمهوری آذربایجان با انتشار تصاویری از گذرگاه نوردوز در مرز ایران با ارمنستان از انتقال تجهیزات نظامی روسیه از طریق ایران گزارش داده بودند.

در آن زمان هم سفیر ایران در جمهوری آذربایجان این گزارش‌ها را رد کرده بود اما با بالا گرفتن درگیری نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بار دیگر این تصاویر و گزارش‌ها مطرح شده و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشته است.

برو به آدرس