ایران اینترنشنال:

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ویدیویی با عنوان ارائه یک «‌پیمان نوین» از تمام مخالفان حکومت جمهوری اسلامی که به دموکراسی اعتقاد دارند، خواست بر روی «نجات ایران» متمرکز شوند.

او در این پیام ویدیویی که روز دوشنبه هفتم مهرماه منتشر شد با تاکید بر اصلاح‌ناپذیر بودن حکومت جمهوری اسلامی گفت: «تنها آلترناتیو مقبول، حاکمیت مردم ایران است.»

شاهزاده رضا پهلوی در این پیام افزود: «هر روز ادامه حکومت اسلامی، آینده‌ای حتی تاریک‌تر از امروز» را به همراه خواهد داشت. او «انزوا، سرخوردگی، فروپاشی اجتماعی، تبعیض و خفقان» را تنها دستاورد این حکومت برای مردم خواند.

او در همین راستا هدفش از ارائه یک «‌پیمان نوین» را تلاش برای برقراری سیستمی حکومتی دانست که قدرت در آن در انحصار یک فرد یا یک گروه نباشد، بلکه بر «خرد جمعی، مشارکت عمومی و مسئولیت شهروندی» استوار باشد.

شاهزاده رضا پهلوی گفت برای رسیدن به این هدف «گام نخست، گذار از جمهوری اسلامی است که نماد انحصار و انباشت ثروت و قدرت در دست گروهی اندک است».

او با خطاب قرار دادن «نخبگان و نیروهای سیاسی» از آنها پرسید: «آیا راهی جز همکاری همدلانه برای بازپس‌گیری ایران از اهریمن می‌شناسید؟»

آقای پهلوی گفت: «امروز روز انتخاب است، ما یا با هم این کشتی طوفان‌زده را به ساحل می‌رسانیم یا جدا جدا غرق می‌شویم.»

او از همه مخالفان حکومت خواست اعتصاب‌‌ها و اعتراض‌ها و نافرمانی‌‌های مدنی را در نقاط مختلف کشور به هم پیوند بزنند، در واحد‌های کار و محلات، حلقه‌های کوچک اعتراض شکل دهند و نافرمانی مدنی را در هر شکل تبلیغ کنند.

شاهزاده پهلوی در ادامه این درخواست از شهروندان مخالف حکومت خواست «رهبران میانی و میدانی به ویژه آنها که زندانی‌اند» را تنها نگذارند و در خارج از کشور در رساندن صدای مردم داخل فعال باشند و در صورت امکان با پشتیبانی مالی از نیازمندان حمایت کنند.

برو به آدرس