ایران اینترنشنال:

هم‌زمان با سخنان علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران، درباره «وضعیت کاملا بحرانی» این شهر، یک عضو شورای شهر تهران خبر داد که متوسط روزانه جان‌باختگان در این شهر به ۹۰ نفر رسیده است.

ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران، اعلام کرد که تاکنون ۱۲ هزار نفر در این شهر به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. او افزود که از زمان آغاز موج سوم کرونا متوسط روزانه جان‌باختگان در تهران به ۹۰ نفر  رسیده است.

خدا کرمی متوسط تعداد افراد جان‌باخته در روز بر اثر کرونا در تهران در هفته دوم شهریور را ۴۵ نفر اعلام کرده بود.

به این ترتیب تعداد افراد جان‌باخته در تهران در مهرماه نسبت به شهریورماه دو برابر شده است.

آماری که این عضو شورای شهر درباره جان‌باختگان کرونا در تهران اعلام کرده است حدود نصف آمار رسمی جان‌باختگان کل کشور است.

پیش از این رییس و اعضای شورای شهر تهران و برخی از نمایندگان مجلس نسبت به پنهانکاری دولت در اعلام آمار واقعی جان‌باختگان کرونا اعتراض کرده بودند.

عضو شورای شهر: قبر ذخیره داریم

در همین حال رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران گفت که این شهر «در وضعیت کاملا بحرانی و پرخطر قرار دارد».

زالی خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران جدید بستری در بیمارستان‌های تهران به ۸۰۰ نفر افزایش یافته  و ۱۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، هم به خبرگزاری فارس گفت: «۱۵ هزار قبر ذخیره برای مواقع بحران وجود دارد، هر زمان که پر شود دوباره جایگزین می‌کنیم و مشکلی وجود ندارد.»

آمار جان‌باختگان کرونا از هفته گذشته بار دیگر افزایش یافته و به حدود چهار برابر آمار رسمی اردیبهشت‌ماه رسیده است.

در روز جمعه وزارت بهداشت اعلام کرد که ۲۰۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز شنبه اعلام کرد که با جان‌باختن ۱۷۲ بیمار دیگر، تعداد جان‌باختگان کرونا به ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

هم‌زمان، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا هشدار داد  آمار جان‌باختگان کرونا می‌تواند به روزی ۵۰۰ نفر هم برسد.

برو به آدرس