بی بی سی:

قوه قضائیه ایران در توضیحاتی دیگر درباره اعدام نوید افکاری، این بار "شاهد بودن" شاهین ناصری بر شکنجه نوید افکاری را رد کرده و گفته این فرد ناپدید نشده و فقط در زندان به یک بند دیگر منتقل شده است.

دیروز شنبه ۲۹ شهریور، مهدی محمودیان از فعالان حقوق بشر در توییتر نوشت ۱۰ روز است که خانواده شاهین ناصری که شهادت داده بود با چشمان خود شکنجه نوید افکاری را دیده، از او خبر ندارند.

به دنبال انتشار این موضوع، دادگستری استان فارس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رسانه‌ها "شتابزده" عمل کردند چون "این محکوم اخیرا به لحاظ طرح‌های مقابله با کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زندان از بند قبلی منتقل شده است."

اما مشخص نیست اگر دلیل انتقال او مسائل بهداشتی است، به گفته منابع آگاه چرا از همان مکان جدید "با خانواده تماس نداشته است."

شاهین ناصری چه کسی است؟

در روزهایی که قوه قضاییه ایران تاکید داشت نوید افکاری شکنجه نشده و در شرایط عادی خودش اعتراف کرده که مأمور اداره حراست سازمان آب در شیراز را کشته، صدای فردی به نام شاهین ناصری پخش شد که این ادعا را تکذیب می‌کرد.

آقای ناصری که ظاهرا مشغول گذراندن دوره محکومیت خود در شیراز بوده، کارشناس بازرگانی است و به گفته قوه قضاییه یک "جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای" است. او ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۷ در قزوین بازداشت و چهارم یا پنجم مهرماه همان سال به شیراز منتقل شد.

برو به آدرس