ایران اینترنشنال:

کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در سازمان‌های بین‌الملی مستقر در وین، ضمن تایید «خرابکاری» بودن انفجار در سایت هسته‌ای نطنز گفت ایران به هر صورتی که صلاح بداند به آن واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش رسانه‌های ایران، غریب‌آبادی روز پنجشنبه ۲۷ شهریور به نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ «در قطعنامه‌های مختلف کنفرانس عمومی تاکید شده است هرگونه حمله مسلحانه و تهدید علیه تاسیسات هسته‌ای اختصاص داده شده به مقاصد صلح‌آمیز و تحت پادمان، نقض اصول منشور ملل متحد، حقوق بین‌الملل و اساسنامه آژانس تلقی می‌شود.»

نماینده ایران در آژانس همچنین ضمن تایید خرابکاری بودن انفجار نظنز افزود: «ما نسبت به چنین ماجراجویی خطرناکی هشدار می‌دهیم. این اقدامات بدخواهانه باید توسط آژانس و اعضای آن قویا محکوم شوند.»

این دیپلمات جمهوری اسلامی تاکید کرد تهران حق خود می‌داند «به هر شیوه‌ای که صلاح بداند» واکنش لازم را به این اتفاق اتخاذ کند.

مقام‌های ایران تاکنون اسرائیل را به صورت رسمی در زمینه این حمله متهم نکرده‌اند و اسرائیل نیز مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

با این حال، روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست یک روز پیشتر گزارش داده بود که چند وزیر اسرائیلی تاکنون «اشاراتی تلویحی» در این زمینه داشته‌اند.

جروزالم‌پست نوشته بود به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز، بر خلاف گزارش‌های مبتنی بر حمله سایبری، یک «خرابکاری فیزیکی» برای ارسال هشدار صریح و بدون ابهام به ایران در زمینه عبور از خطوط قرمز هسته‌ای بوده است.

برو به آدرس