بی بی سی:

در پی نشت کلر در مجتمع پتروشیمی کارون مقام ها می‌گویند که نشت گاز در این تاسیسات مهار شده اما ۷۰ نفر به دلیل قرار گرفتن در معرض گاز تحت مداوا قرار گرفته اند.

همزمان مقام‌های ایرانی آتش سوزی در نیروگاه برق زرگان در اهواز را به مشکل فنی نسبت داده اند.

براساس بیانیه ای که پتروشیمی کارون منتشر کرد علیرضا صدیقی زاده مدیر عامل این مجتمع گفته است که حادثه نشت گاز کلر بعد از ظهر شنبه به دلیل نقص تجهیزات در واحد ۱۱۳ روی داد.

او گفت: "این حادثه با تلاش نیروهای آتش نشانی به سرعت و در کمتر از ۳۰ دقیقه مهار شد."

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا مقام های مجتمع پتروشیمی کارون گفته اند که ۷۰ کارمند مجتمع گاز کلر را استنشاق کرده اند که تحت درمان قرار گرفته اند.

امید شهیدی نیا مدیر ارشد شرایط اضطراری این منطقه گفت: "پس از این حادثه، بلافاصله اقدامات اولیه برای بستن شیر و قطع کلر انجام شده اما در این فاصله، به دلیل فشار کلری که در مسیر بوده، تعداد ۷۰ نفر از همکاران ما گاز کلر را استنشاق می کنند. "

براساس این گزارش تمام مصدومان "با مداوای سرپایی وضعیت پایداری پیدا کردند و هم اکنون در شرایط مطلوب هستند."

آقای شهیدی نیا گفت: "یک ساعت پس از بروز حادثه، اکثر مصدومین مرخص شده و تعداد اندکی از آنها به خاطر نیاز به اکسیژن درمانی و ادامه مراقبت، به بیمارستان ماهشهر منتقل شدند که آنها نیز در حال مرخص شدن هستند."

وی تاکید کرد: "علت حادثه در دست بررسی است و بزودی پس از بررسی های فنی، گزارش آن تهیه و برای پیشگیری از حوادث مشابه اقدامات لازم صورت می پذیرد."

مشکل در نیروگاه برق زرگان

مقام‌های ایرانی می‌گویند مشکلی در یکی از ترانسفورماتورهای نیروگاه برق زرگان در اهواز باعث آتش‌سوزی در این نیروگاه شده است.

این نیروگاه ساعت سه بعد از ظهر (به وقت محلی) روز شنبه دچار آتش‌سوزی شد.

ابراهیم قنبری، رئیس آتش‌نشانی اهواز گفته "بار سنگین تامین برق" و "افزایش دما" دلیل حادثه بوده‌.

به گفته آقای قنبری آتش‌سوزی مهار شده و سخنگوی صنعت برق ایران هم گفته قطعی برق چند منطقه اهواز به دلیل آتش‌سوزی پس از چند ساعت برطرف شده است.

از سوی دیگر شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در بیانیه ای وقوع آتش سوزی در این مجتمع را "اخبار جعلی" خوانده است.

این شرکت افزود: "هیچ گونه حادثه ای در پتروشیمی شهید تندگویان به وقوع نپیوسته و درحال حاضر تمامی واحدهای شرکت در مدار تولید قرار دارند."

برو به آدرس