بی بی سی:

نکته قابل یادآوری اینکه سرتیپ حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضا بوده و اگر هم ارتباطی بین گروه‌های شبه‌نظامی و سپاه باشد از مسیر سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه است و پرچم آنها برای سرتیپ اسماعیل قاآنی، جانشین قاسم سلیمانی، پس‌زمینه مناسب‌تری می‌بود.

سرتیپ حاجی‌زاده در سخنرانی خود گفت ایران در عملیات انتقامی خود "دنبال کشتن" نیروهای آمریکایی نبوده، هرچند به ادعای او "حتما" ده‌ها نیروی آمریکایی کشته شده‌اند.

اما اتفاقی دیگر افتاده بود که واقعا "حتمی" بود و کشتگانی بودند که آقای حاجی‌زاده از آنها حرفی نزد.

یک روز قبل از آن سخنرانی و نمایش قدرت با پرچم گروه‌های شبه‌نظامی برای توضیح عملیاتی که آمریکایی‌ها از قبل از آن مطلع بودند و به گفته‌شان تلفاتی نداشت، ۱۷۶ نفر با شلیک موشک پدافند ایران کشته شدند.

مقام‌های ایرانی تا بیش از سه روز پس از این رویداد درباره آن سکوت کردند، توضیحی ندادند و یا با ارائه اطلاعات نادرست بر "نقص فنی" هواپیما و "جنگ روانی" بودن گزارش‌ها درباره اصابت موشک، واقعیت را انکار کردند.

اما ادامه انکار ممکن نبود.

امیرعلی حاجی‌زاده دوباره بر صفحه تلویزیون ظاهر شد.

این بار دیگر از پرچم‌های رنگ به رنگ زینبیون و فاطمیون و حماس و حزب‌الله لبنان و حشد شعبی عراق و انصارالله یمن خبری نبود. پرده‌ای سیاه، با پرچم ایران و پرچم سپاه. روی تریبون سخنرانی‌اش هم یک عبارت "ایران تسلیت".

دو روز قبلش بر تریبون سخنرانی او چهره مصمم قاسم سلیمانی نقش بسته بود، روی پرچم ایران، موشکی هم به صورت محو بر پرچم ایران و شانه قاسم سلیمانی بود.

اما یکی از همان‌ موشک‌های سرتیپ حاجی‌زاده هواپیمایی مسافربری را زده بود. نمایش اقتدار آخر کار به فاجعه کشید.

برو به آدرس