رادیو فردا:

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، با اشاره به کشته‌شدگان سرکوب تجمعات اعتراضی اخیر در ایران مدعی شد که «بیش از ۸۵ درصد از جان‌باختگان حوادث اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچ‌یک از تجمع‌ها حضور نداشتند».

او توضیح نداد که این افراد که به گفته او در تجمعات شرکت نداشتند در چه محل‌هایی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی شمخانی که روز پنج‌شنبه، ۲۱ آذرماه، با خانواده برخی از جان‌باختگان رویدادهای اخیر به غرب تهران رفته بود همچنین مدعی شد که این افرادی که «در هیچ‌ یک از تجمع‌ها حضور نداشتند»، «به صورت مشکوک با سلاح‌های سرد و گرم غیرسازمانی کشته شده‌اند».

همچنین خبرگزاری ایسنا روز پنج‌شنبه خبر داد که علی شمخانی با خانواده امیررضا عبداللهی، ۱۳ ساله، و ابراهیم مهدی‌پور در شهریار، با خانواده جلیل امام‌قلی در ملارد، و حمزه علی نعمتی در شهر قدس دیدار کرده است.

این مقام امنیتی در دیدار با خانواده امیررضا عبداللهی، قربانی نوجوان سرکوب، گفت: «کسی مخالف این نیست که مردم انتقادات خود را به اشکال مختلف بیان کنند. متأسفانه بعضی عناصر بیگانه و موج‌سوار که ضد ملت و استقلال ایران هستند، از اعتراضات مردم سوء استفاده کردند.»

آقای شمخانی مسئول این قتل‌ها را «معاندین» معرفی کرد و آن را «پروژه کشته‌سازی» دانست.

موضع این مقام عالی امنیتی ایران تکرار ادعای برخی مسئولان دیگر جمهوری اسلامی است که گفته‌اند معترضان به خود معترضان شلیک کرده و افرادی را کشته‌اند.

برو به آدرس