بی بی سی:

حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، تهدید کرده است که متهمان پرونده‌های فساد اقتصادی که به خارج از ایران گریخته‌اند، به ایران بازگردانده خواهند شد.

آقای طائب گفته است: "ما مفسدان اقتصادی را به کشور بازمی‌گردانیم و بدانید که مقابله با مفسدان اقتصادی، دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد."

رئیس سازمان اطلاعات سپاه این مطلب را یک روز پس آن بیان کرده که اعلام شد رسول‌ دانیال‌زاده، تاجر بزرگ فولاد و متهم در پرونده‌ای اقتصادی، به ایران بازگشته و بازداشت شده است.

مشخص نیست آقای دانیال‌زاده چرا و چه طور به ایران بازگشته، اما سخنگوی قوه قضاییه ایران گفته بازگشت او "با طراحی و هدایت پاسداران گمنام امام زمان در سپاه" انجام شده است. کمی بیش از بازداشت آقای دانیال‌زاده هم روح‌الله زم، از مدیران کانال تلگرامی آمدنیوز و پناهنده سیاسی در فرانسه، در جریان سفری به عراق بازداشت و به ایران منتقل شد.

بازگرداندن یک "ابربدهکار بانکی" به ایران

به جز بازداشت اخیر رسول دانیال‌زاده و روح‌الله زم، در سال‌های قبل افراد دیگری چون فرهاد زاهدی‌فر، عبدالمالک ریگی، شهرام جزایری، فرود فولادوند، شهرام امیری و علی‌اکبر قربانی هم هر یک به ترتیبی به ایران بازگردانده شدند.

برو به آدرس