دویچه وله:

پروانه سلحشوری، نمایند مجلس اسلامی در صفحه توییتر خود با اشاره به فرا رسیدن عید فطر از ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران خواسته است که احکام عفوی که هر سال به این مناسبت برای گروهی از زندانیان صادر می‌شود، شامل حال "همه زندانیان شود، همه زنان و مردانی که به جهت ابراز عقیده در بند هستند". او این را گامی در جهت "تامین وحدت ملی" آن هم در آغاز دوره ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه دانسته است.

فهرست زندانیان سیاسی عقیدتی در ایران طولانی است. از فعالان حقوق بشری و کارگری گرفته تا هنرمندان، شاعران یا پیروان مسلک‌های دینی دیگر. از آخرین خبرهایی که در این زمینه منتشر شده، بازداشت حسین جنتی، شاعری است که بنا به گزارش‌ها پس از خواندن یکی از اشعارش در دانشگاه اصفهان با شکایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به زندان منتثقل شده است. او سه روز پیش (یکشنبه ۱۲ خرداد) در ورامین بازداشت شد. به او اتهام "تبلیغ علیه نظام" زده شده است.

احکام سنگین زندان برای امیر سالاری، و نسرین ستوده که هر دو وکیل دادگستری هستند، نمونه دیگری از اعمال ارعاب و فشار بر وکلایی است که پرونده‌های حقوق بشری را دنبال می‌کنند. آنها وکالت بسیاری از متهمان سیاسی و عقیدتی را بر عهده داشته‌اند.

نسرین ستوده در کنار دفاع از پرونده‌های حقوق بشری، دفاع از"دختران خیابان انقلاب" را برعهده داشت و امیر سالاری وکالت زینب جلالیان و زندانیان بهایی را بر عهده داشته است. در پرونده هردو از جمله "تبلیغ علیه نظام" به چشم می‌خورد.

برو به آدرس