بی بی سی:

شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گزارش کرده است که مرضیه هاشمی، از کارکنان این تلویزیون هنگام سفر به آمریکا بازداشت شده است.

روز چهارشنبه، ٢٦ دی (١٦ ژانویه)، پرس تی‌وی گزارش کرد که مرضیه هاشمی که به عنوان روزنامه‌نگار و گوینده خبر برای این شبکه مشغول به کار است هنگام سفر به آمریکا در فرودگاه بین‌المللی لمبرت در سن لوئیز بازداشت و توسط پلیس فدرال آمریکا - اف بی آی - به بازداشتگاهی در واشنگتن، پایتخت، اعزام شده است.

براساس این گزارش، خانم هاشمی، که متولد آمریکاست اما به ایران مهاجرت کرده، برای دیدن برادر بیمار و سایر خویشاوندان خود به آمریکا سفر کرده بود. او روز یکشنبه بازداشت شده است.

به گفته پرس تی‌وی، خانواده خانم هاشمی تا چهل و هشت ساعت با او تماس نداشتند و بعدا از بازداشت او آگاه شدند. این گزارش می‌افزاید که "هنوز اتهام رسمی" علیه مرضیه هاشمی وارد نشده است.

به گزارش پرس تی‌وی، خانم هاشمی از بدرفتاری در بازداشتگاه شکایت داشته و از جمله گفته است که برخلاف میلش، مجبور شده حجابش را بردارد و با او "مانند مجرمان برخورد شده است." او گفته است که ماموران زندان غذای حلال یا خوراک ویژه گیاهخواران در اختیارش قرار نداده‌اند و ناچار بوده برای چند روز به عنوان غذا فقط از نان و بیسکویت استفاده کند.

برو به آدرس