دماوند:

محمدرضا یزدان‌پناه

 

مهرانگیز کار، فعال مدنی و مدافع حقوق بشر که در آمریکا زندگی می‌کند، در توییتی و از زاویه خود، به جنجال اخیر درباره امیر تتلو، خواننده رپ ایرانی، واکنش نشان داد.

 

او در این توییت نوشته است: «در شگفتم که شخصی با افکار اقای تتللو که فرصت انتشار هم دارد و تریبون هم در اختیارش است تبدیل به شخصیت شده و کلی هوادار سینه چاک و رفقای رسانه ای دارد. ایا یک چنین نشانه ها نیاید ما را نسبت به اینده بدون جمهوری اسلامی نگران کند؟ فالو‌ور های اقای تتللو با او همفکر هستند؟».

 

توضیح: غلط‌ها و اشتباهات نگارشی و مفهومی این توییت، متعلق به نویسنده اصلی آن است.

 

درباره این توییت مهرانگیز کار چند نکته قابل اشاره است.

 

۱- امیر تتلو پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی متولد شد. او در ایران تحت اشغال جمهوری اسلامی بزرگ شد، به مدرسه رفت، تربیت و تبدیل به اینی شد که اکنون مشاهده می‌کنیم. خانم کار با کدام استدلال و منطق، سقوط حکومتی را که صفر تا صد این پدیده در آن رشد داشته و شکل یافته، نگران‌کننده می‌داند اما بقای آن را نه؟!

 

۲- اکثریت قریب به اتفاق طرفداران امیر تتلو را نوجوانان و جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند که آنها نیز همگی مانند خواننده محبوبشان در دوران جمهوری اسلامی به دنیا آمده، بزرگ و تربیت شده و علایق، سلیقه و شخصیتشان شکل گرفته است. مهرانگیز کار با آن سابقه فعالیت‌های اجتماعی و مدنی، از تاثیر بقای جمهوری اسلامی بر نابودی فرهنگ جامعه ایران نگرانی ندارد و به جایش نگران سقوط این حکومت نابودگر فرهنگ و جامعه ایران است؟!

 

۳- سیامک پورزند، همسر سابق مهرانگیز کار، از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین روزنامه‌نگاران و اهالی فرهنگ ایران بود. او که تقریبا در تمام دوران جمهوری اسلامی، توسط این حکومت آزار دید، شکنجه و زندانی شد و در خانه‌اش محبوس بود، در نهایت در روزی در اردیبهشت ۱۳۹۰ و در ۸۰ سالگی طاقتش طاق شد و با پرتاب کردن خود از پنجره منزلش، به زندگیش پایانی دردناک داد.

 

بهتر نیست مهرانگیز کار، لااقل به خاطر بلایی که جمهوری اسلامی بر سر همسر سابقش آورد، نگران بقای این حکومت نباشد؟

برو به آدرس