الاهه بقراط:

- زمامداران تهران هرچقدر هم که مراتب سرسپردگی خود را به مسکو ابراز کرده باشند، روسیه بطور تاریخی نشان داده که منافع خود را فدای افراد و گروه‌ها و احزاب «برادر» و «اقمار» خود نمی‌کند!
- آمریکا بلافاصله پس از دیدار ترامپ و پوتین در هلسینکی، مایک پمپئو را مأمور کرد تا با ایرانی‌- آمریکاییانی که اکثریت آنها مخالف جمهوری اسلامی هستند به گفتگو بنشیند.

شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ برابر با ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۸

در دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ که روز دوشنبه ۱۶ ژوییه ۲۰۱۸ در هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار شد، آنها تقریبا دو ساعت پشت درهای بسته و فقط با حضور مترجم به گفتگو پرداختند. اما هم برخی سیاستمداران و هم بسیاری رسانه‌ها بر روی رفتار پوتین و ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی تمرکز کردند که اهمیتی در سیاست عملی و تغییر و تحولات سیاسی به ویژه در خاورمیانه ندارد.

گزارش سیاسی کیهان لندن شماره ۱۶۹ که پیش از این دیدار انتشار یافت به جوانب مختلف و توافق‌های احتمالی واشنگتن و مسکو در هلسینکی بر سر مسائل منطقه از جمله جنگ سوریه و نقش ایران پرداخت و آن را «مسلخ جمهوری اسلامی» نامید. آنچه در طول کمتر از یک هفته‌ پس از آن دیدار شاهدش هستیم، بیانگر واقعی بودن این نگاه است.

برو به آدرس