دویچه وله:

رسیدگی به پرونده "تجاوز به دانش آموزان مدرسه‌ای در غرب تهران" بعد از ورود آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی سرعت گرفت.

از طرفی رسیدگی به این پرونده در سطح کابینه آقای روحانی هم مطرح شده است. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در این ارتباط گفت: «به هیات وزیران هم ماموریت داده شد که با قاطعیت و دقت این قضیه را با سرعت دنبال کنند.»

حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه هم اعلام کرده است که پس از "دستور ویژه‌" رهبر بلافاصله پرونده تشکیل شد و دادستانی دستورات لازم را داده و تحقیقات در حال انجام است.

عباس جعفری دولت‌‌‌آبادی دادستان تهران هم در رابطه با آخرین وضعیت پرونده تجاوز به دانش‌آموزان مدرسه غرب تهران روز چهارشنبه (۹ خرداد/۳۰ مه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مطالبی که اولیای دانش‌آموزان عنوان کرده‌اند باید بررسی شود.

دادستان بدون اشاره به نتایج تحقیقاتی که انجام گرفته ابراز داشت که "تحقیقات دیگری" انجام گرفته که باعث شده است "قرار متهم به بازداشت موقت" تغییر کرد.

دادستان تهران تاکید کرد که پس از ارجاع پرونده به دادسرا، بلافاصله متهم توسط پلیس به دادسرا تحویل داده شده است. دادستان تهران قول داد در کمترین زمان ممکن تحقیقات به اتمام برسد و پرونده هر چه زودتر به دادگاه ارسال شود.

دادستانی تهران اعلام کرده که "روز شنبه هفته آینده" تحقیقات از سایر افراد مرتبط با موضوع ادامه خواهد یافت. در این ارتباط مشخص نشده است که چند نفر مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

برو به آدرس